جراحی میخچه پا در کرج

جراحی میخچه پا در کرج

جراحی میخچه پا در کرج

در این مقاله از آلا کلینیک، به معرفی جراحی میخچه پا، مزایا و روش‌های انجام آن، و نیز اهمیت مشاوره و مراقبت‌های پس از جراحی خواهیم پرداخت. همچنین، خدمات جراحی میخچه پا در کرج و نکات مهمی که باید در نظر گرفت، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما همراه شوید تا به شما راهنمایی کاملی در خصوص این جراحی پوستی ارائه دهیم و به شما کمک کنیم تا به راحتی و با اطمینان بهبودی را تجربه کنید.

جراحی میخچه پا در کرج

میخپه چیست:

میخچه ، یک نوع ضایعه پوستی است که به صورت برجستگی‌های سفت و ضخیم روی پوست شکل می‌گیرد. این ضایعه اغلب در نقاطی از پوست که تحت فشار و اصطکاک مکرر قرار می‌گیرند، ایجاد می‌شود. این مشکل معمولاً در مناطقی از پاها و کف دست‌ها که به صورت مکرر به فشار و اصطکاک معرض هستند، ایجاد می‌شود.

زمانی که پوست به صورت مکرر تحت فشار قرار می‌گیرد، سلول‌های پوستی به خودمختاری اقدام به تشکیل لایه‌های ضخیم و مقاوم‌تر می‌کنند تا پوست از آسیب جلوگیری کند. این لایه ضخیم شده و سخت پوست به عنوان میخچه یا کالوس شناخته می‌شود.

میخچه معمولاً زرد یا قهوه‌ای رنگ است و در نقاطی که فشار بیشتری وجود دارد، ممکن است بیشتر ایجاد شود. برای رفع میخچه‌ها می‌توان از روش‌های مختلفی مانند ترازوی پوستی، پیچکاری، یا مراجعه به پزشک جراحی پوست استفاده کرد.

علل اصلی تشکیل میخچه در کف پا:

تشکیل میخچه در کف پا ممکن است به عوامل مختلفی برگردد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. کفش نامناسب: استفاده از کفش‌های نامناسب از لحاظ اندازه و شکل می‌تواند ایجاد اصطکاک و فشار اضافی بر روی پاها را به همراه داشته باشد. کفش‌های خیلی کوچک و تنگ یا بزرگ و فراخ می‌توانند عوارضی نظیر میخچه را ایجاد کنند.
  2. استفاده بیش از حد از پا: افرادی که بسیار وقت طولانی در حال ایستادن هستند، ممکن است بیشتر به معرض فشار و اصطکاک پاها قرار بگیرند و در نتیجه میخچه‌ها ایجاد شوند.
  3. جوراب نامناسب: استفاده از جوراب‌های نامناسب و بدون پشتیبانی می‌تواند فشار اضافی بر روی پا ایجاد کرده و به تشکیل میخچه کمک کند.
  4. راه رفتن بدون کفش یا روی سطوح سخت: راه رفتن بدون کفش یا روی سطوح سخت می‌تواند به اصطکاک پاها و تشکیل میخچه منجر شود، زیرا پوست پا در معرض فشار زمین قرار دارد.

برای پیشگیری از تشکیل میخچه، انتخاب کفش مناسب، استفاده از جوراب‌های پشتیبانی‌کننده، و اختیار نمودن استراحت مناسب برای پاها مهم می‌باشد. در صورت لزوم، مشورت با پزشک جهت درمان و رفع مشکلات میخچه نیز اساسی است.

جراحی میخچه پا در کرج

عمل میخچه پا چگونه انجام می‌شود؟

جراحی میخچه کف پا به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می‌شود. این جراحی در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود و به عمل زمانی احتیاج دارد که میخچه پا از پوست بیمار برداشته شود. در ادامه مراحل انجام این جراحی را توضیح می‌دهیم:

  1. بی حسی موضعی: ابتدا بخشی از پا که میخچه در آن واقع شده است، با استفاده از بی حسی موضعی بی‌حس می‌شود. این بی حسی به موضوعاتی مانند انفیلتراسیون مختصر از داروهای بی حسی و یا از طریق برخی تزریق‌ها دست‌یافته می‌شود.
  2. برش و برداشتن میخچه: پس از بی حسی موضعی، جراح با استفاده از ابزارهای مخصوص به دقت میخچه را از پوست بیمار جدا می‌کند. این فرآیند به طور کامل توسط جراح کنترل می‌شود تا به پوست اطراف صدمه نرسد.
  3. بخیه و پانسمان: پس از برداشتن میخچه، محل عمل با دقت بخیه می‌شود. بخیه‌ها باید به مدت تعیین شده باقی بمانند و پانسمان به محل عمل اعمال می‌شود.
  4. مراقبت پس از عمل: پس از جراحی، بیمار باید مراقبت‌های مرتبط با پانسمان و نگهداری از محل عمل را رعایت کند. بعد از دو روز، بیمار می‌تواند به حمام برود و پس از ۱۰ روز می‌تواند بخیه‌ها را بردارد.

ممکن است پس از جراحی میخچه، بیمار به علت برداشتن میخچه از پا، دردی احساس کند که می‌توان با استفاده از مسکن‌های مناسب کنترل کرد. همچنین مشاوره از پزشک در خصوص مراقبت‌های پس از جراحی بسیار حیاتی است.

تفاوت میخچه کف پا با پینه:

میخچه کف پا:

  • شکل میخچه کف پا به صورت دایره‌ای و گرد است.
  • دارای حاشیه معلوم و مشخص می‌باشد.
  • مرکز آن از پوست جدا و سخت است.
  • فشار آوردن به میخچه کف پا باعث ایجاد درد می‌شود.
  • اغلب در قسمت‌هایی از پوست که تحت فشار و تحمل وزن نیستند، رخ می‌دهد.

پینه:

  • پینه به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود و شکل گرد و یا حاشیه مشخص ندارد.
  • معمولاً از میخچه بزرگتر است.
  • به طور عمومی در کف پا، به ویژه در پاشنه، قوزک‌ها، کف دست و زانو ایجاد می‌شود.
  • پینه معمولاً دردناک نیست و علائم خاصی ایجاد نمی‌کند.

برای درمان میخچه و پینه، می‌توان از روش‌هایی مانند استفاده از سنگ پا یا داروهای موضعی استفاده کرد، اما اگر مشکل به شدت دردناک باشد یا علائم خاصی داشته باشد، مراجعه به پزشک توصیه می‌شود. همچنین تغییرات در شیوه‌ی زندگی و توجه به انتخاب کفش و جوراب مناسب می‌تواند به جلوگیری از ایجاد میخچه و پینه کمک کند.

جراحی میخچه پا در کرج
جراحی میخچه پا در کرج

سخن پایانی:

 

اطلاعات تماس

آدرس: فلکه اول گوهردشت،برج پارمیدا،طبقه دوم،واحد 201

02634093136

02634093135

09352500847

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب