از بین بردن میخچه زگیل

از بین بردن میخچه زگیل

از بین بردن میخچه زگیل

زمانی که روی پوستتان یک زائده به صورت برآمده رشد کرده است، ممکن است از خود بپرسید که آیا این زگیل است یا میخچه؟ شاید باور نکنید ولی به دلیل شباهت ظاهری که میخچه و زگیل با هم دارند، گاهی اوقات پزشکان هم آنها را اشتباه می گیرند. البته با وجود این شباهت ها، این دو یکی نیستند و با هم تفاوت دارند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن میخچه زگیل با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

میخچه چیست؟

میخچه در انگلیسی با نام Corn , clavus یا clavi نامیده می شود که تجمعی  از لایه های زخیم پوست است و در اثر اصطکاک یا فشار زیاد مداوم به وجود می آید. دقیقا به همین دلیل است که آن ها اکثرا لا به لای انگشتان پا یا کف پا ایجاد می شوند.

در حالی که زگیل ها ظاهری کاملا برجسته و گوشتی همراه با نقاط قهوه ای تیره دارند ، میخچه ها بیشتر شبیه به برآمدگی های پوستی ملایمی هستند که توسط پوست های خشک و زبر احاطه شده اند.

یکی از عوامل مهم دیگر که باعث تفاوت بین این دو زائده می شود این است که ؛ میخچه توسط ویروس ایجاد نمی شود و همچنین مسری نیست ( بر خلاف زگیل ).

یکی از عامل های مهم در بوجود آمدن و رشد میخچه پا ، پوشیدن کفش های تنگ یا خیلی گشاد است. در کفش های تنگ به دلیل اصطکاک و فشاری که به پا و انگشتان ایجاد می شود می تواند بوجود بیاید و در کفش های گشاد دلیل رویش میخچه لغزش پا می باشد.

از بین بردن میخچه زگیل
از بین بردن میخچه زگیل

 

زگیل چیست؟

زگیل ها زائده های پوستی کوچکی هستند که می توانند روی پاها ایجاد شوند ، اما پاهای شما تنها جایی نیستند که می توانید آنها را پیدا کنید بلکه می توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند. طبق گزارشات کلینیک مایو ، شایع ترین مناطق رشد زگیل ها دست و انگشتان است.

دلیل به وجود آمدن زگیل ها ویروس اچ پی وی پاپیلومای انسانی (HPV) می باشد. این ویروس مسری بوده و از طریق تماس مستقیم از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

جالب اینجاست که برخی از زگیل ها بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ایجاد نمی شوند. گاهی اوقات ممکن است 6 ماه پس از قرار گرفتن در معرض تماس با باکتری ظاهر شود.

همچنین ، همه افراد مبتلا به ویروس hpv دچار زگیل نمی شوند. لازم به ذکر است که اگر سیستم ایمنی قوی داشته باشید ، بدن شما قادر به مقابله با ویروس است.

برخی از زگیل ها ممکن است مانند زگیل به نظر برسند ، زیرا کوچک ، گوشتی و برجسته هستند. با این حال ، یکی از تفاوت های اساسی بین این دو زائده این است که زگیل ها نیز دانه دانه هستند و به مرور زمان ممکن است تعداد آنها زیاد شود و به یک خوشه تبدیل شوند. در صورتی که میخچه ها اینطور نیستند.

*البته آن ها در اکثر موارد به صورت خود به خودی از بین می روند و دردناک نیستند.

از بین بردن میخچه زگیل
از بین بردن میخچه زگیل

زگيل‌ها را با ميخچه اشتباه نگيريد

گاهي افراد بدرستي نمي‌توانند زگيل و ميخچه را تشخيص دهند و چون ظاهر‌شان به نسبت شبيه يكديگر است، به اشتباه براي زگيل به فكر درمان ميخچه مي‌افتند. دكتر نيكبخت در اين زمينه چنين توضيح مي‌دهد: مردم عادت دارند ميخچه‌ها را سنگ‌پا مي‌كشند.

ولي زماني كه چنين كاري با زگيل انجام شود، باعث تشديد مشكل شده و درمان سخت‌تري هم به دنبال خواهد داشت.

به گفته وي، استفاده از سنگ‌پا موجب نرم شدن ميخچه مي‌شود. ولي فراموش نكنيد حتما بايد عامل ايجادكننده ميخچه كه همان فشار است نيز برطرف شود.

عامل ايجاد زگيل‌، ويروس است و به همين دليل توصيه مي‌شود فقط از كفش شخصي خودتان استفاده كنيد و در محيط‌هاي آلوده بدون كفش راه نرويد.

همچنين افرادي كه از مشكل‌ زگيل پاهايشان آگاه هستند . حتما بايد تا زمان بهبود كامل، از راه رفتن در مكان‌هاي عمومي اجتناب كنند.

رفع و از بین بردن میخچه زگیل

برای رفع میخچه و زگیل باید مدت بیست‌وچهار ساعت یک برگ تره فرنگی را در سرکه قوی بخیسانید.

بعد از اینکه جای میخچه و زگیل را کاملا شسته و پاک کردید . یک قطعه از برگ تره فرهنگی را از سرکه که درآوردید و روی زگیل و یا میخچه‌ی پا بگذارید .

روی آن را با نواری محکم ببندید و بگذارید تا صبح فردای آن روز بماند. بعد نوار و برگ تره را از روی زگیل بردارید و با ناخن آن را بکنید، بعد انگشت خود را روی آن بگذارید.

اگر احساس درد نمی‌شود میخچه یا زگیل به کلی خارج شده است.

ولی اگر بر عکس احساس درد کردید علامت این است که ریشه‌های آن هنوز باقی است و باید یک قطعه پیاز یا برگهای عشقه (پیچک) را محکم به آن بمالید.

از بین بردن میخچه زگیل
از بین بردن میخچه زگیل

پماد از بین بردن میخچه زگیل

پماد ضد میخچه و زگیل گیاهی ادیب از ترکیب سه گیاه موثر در طب سنتی که شامل سیر، شاتره و سیاه دانه است به‌دست‌آمده است.

ترکیب این سه گیاه یک محلول قوی است که می‌تواند میخچه و زگیل را سوزانده و از ریشه بیرون بکشد.

با توجه به تحقیقات انجام شده روی پماد میخچه و زگیل ادیب، ۸۰ % بیماران زگیلی و ۷۷ % بیماران میخچه‌ای به بهبودی کامل رسیده‌اند که این در مقایسه با داروهای شیمیایی موجود در بازار، آمار خیلی بهتری را نشان می‌دهد.

علاوه بر درصد بالای بهبودی کامل بیماران به لحاظ کمّی، کیفیت بهبودی محل میخچه و زگیل نیز حائز اهمیت است که پماد ضد میخچه و زگیل ادیب بدون بجای گذاشتن هیچ  اثر زحمی، آن‌را به طور کامل حذف می‌کند.

 

خواص پماد میخچه و زگیل ادیب چیست؟

ترکیبات گیاهی
پاکسازی و رفع زائده‌های پوستی
بازگشت به حالت طبیعی بدون تغییر رنگ پوست
کاهش هزینه و طول دوره درمان

پماد میخچه و زگیل ادیب توانایی رفع کامل زگیل‌های تناسلی را دارد. هنگام استفاده از آن از تماس جنسی اجتناب کنید.

ممکن است کاندوم و دیافراگم را تضعیف کرده و پوست شریک جنسی شما را تحریک کند. همچنین این دارو برای استفاده در بافت‌های مرطوب ناحیه تناسلی تعیین نشده است.

از بین بردن میخچه زگیل
از بین بردن میخچه زگیل

کلینیک از بین بردن میخچه زگیل

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب