کاشت ریش و سبیل کرج

کاشت ریش و سبیل کرج

کاشت ریش و سبیل کرج

از دست رفتن موی صورت ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. علت آن می‌تواند ژنتیک، حذف موهای زائد با لیزر، الکترولیز، جراحی، سوختگی یا آسیب‌دیدگی باشد. هدف این عمل جراحی می‌تواند پر کردن جزئی یا پوشش نازک یک ناحیه‌ی کوچک باشد یا بازسازی کامل ریش کامل یا ریش بزی. جراحی پیوند موی صورت می‌تواند در نواحی‌ای از صورت که هیچ تار مویی در آن وجود ندارد و همینطور مناطقی که رشد مو در آن‌ها کم شده و نیاز به پرپشت شدن دارد،‌ انجام شود. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی کاشت ریش و سبیل کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

انواع روش های کاشت ریش و سبیل کرج

روش FIT

کاشت ریش به روش fit یک روش سنتی است که در آن با برش بانک مو و برداشت گرافت‌های زیاد می‌توان تراکم بالایی از ریش و سبیل ایجاد کرد. اما به علت بخیه خوردن بخش اهدا کننده دوره نقاهت این روش طولانی است.

روش FUT

در این روش یک نوار از بانک مو برداشته می‌شود. پس طبعی است که زخم پشن سر بزگ باشد. در عوض به علت برداشت نواری تراکم ریش و سبیل می‌تواند بالاتر باشد. کاشت ریش به روش Fut از رایجترین روش‌های کاشت است.

روش FUE

در این روش با ابزار FUE از بانک مو گرافت‌های لازم برداشته می‌شود. این روش باعث می‌شود بانک مو کمترین میزان جراحت را داشته باشد. به  دلیل تهاجم کم دوره نقاهت کوتاه بوده و سریع می‌توانید به زندگی روزمره برگردید.

روش SUT

این روش جدید است. در کاشت ریش به روش SUT با ابزارهای جدید فولیکول‌ها دقیق و بدون آسیب دیدن از بانک مو جدا می‌شوند. نتیجه ظریف و پرتراکم بوده و احتمال ریزش نیز بسیار پایین خواه بود.

کاشت ریش و سبیل کرج
کاشت ریش و سبیل کرج

مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل کرج

داشتن ریش و سبیل پرپشت مزایای زیادی از نظر زیبایی دارد. به علاوه شرایط فرهنگی و اجتماعی در کشور ما و سایر کشورهای خاورمیانه به این شکل است که گذاشتن ریش (یا حداقل توانایی بلند کردن ریش و سبیل) برای مردان مهم است. به هر حال واقعیت این است که در همه جای دنیا، مردان با ریش و سبیل پرپشت، مردانه‌تر به نظر می‌رسند.

بیایید از مزیت‌های داشتن ریش و سبیل پرپشت گذر کنیم و به سراغ مزایا و معایب کاشت مو در این نواحی برویم:

مزایا

  • تنها درمان واقعی. کاشت مو تنها روش درمانی دائم و موثر برای درمان ریزش مو در نواحی مختلف بدن از جمله صورت و سر است.
  • نرخ موفقیت بالا. بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد گرافت‌ها با موفقیت در پوست سالم کاشته می‌شوند. این نرخ برای پوست‌های آسیب دیده بین ۴۰ تا ۷۰ درصد است.
  • بدون درد و جراحی. کاشت مو در هر جای بدن،‌ بدون درد، خونریزی و نیاز به بخیه است. البته روش‌هایی داریم که تهاجمی‌ترند و در ادامه توضیح خواهیم داد.
  • ریکاوری سریع. روش‌های امروزی کاشت مو کم‌تهاجمی و کم‌دردسر هستند. قرمزی، التهاب و تورم صورت از جمله عوارض طبیعی کاشت هستند که طی چند روز برطرف می‌شوند. تقریباً از روز دوم می‌توانید به کارهای روزانه خود بپردازید، هرچند بهتر است چند روزی مرخصی بگیرید.
  • ریش و سبیل‌تان رشد می‌کنند. همانطور که اشاره کردیم، موهای کاشته شده رشد می‌کنند و شما می‌توانید به مدل دلخواه‌تان آن‌ها را بتراشید.

معایب

  • کاهش ذخایر بانک مو. مناسب‌ترین فولیکول‌ها برای کاشت در صورت و سر، فولیکول‌های موجود در پشت سر هستند. اگر از این فولیکول‌ها برای کاشت ریش استفاده کنیم، شاید در آینده فولیکول‌ کافی برا کاشت موی سر نداشته باشیم.
  • ریش‌تان ۳ هفته بعد از کاشت می‌ریزد. نگران نباشید و نترسید! این اتفاق یکی از رخدادهای طبیعی بعد از کاشت ریش است. خیلی زود فولیکول‌های کاشته شده تار موی جدیدی می‌سازند و جای خالی موهای ریخته شده پر می‌شود.
کاشت ریش و سبیل کرج
کاشت ریش و سبیل کرج

بیشتر بخوانید:

مراقبت های قبل از کاشت ریش و سبیل

برای اینکه بیماران بتوانند به نتایج ایده‌آل و مورد انتظار خود از کاشت ریش و سبیل برسند انجام برخی از مراقبت‌های قبلی شدیدا توصیه می‌شود.

  1. توصیه می‌شود قبل از عمل یک یا چند جلسه‌ی مشاوره با پزشک خود داشته باشید. در این جلسات پیشینه‌ی پزشکی و درمانی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. و یک سری آزمایشات نیز می‌بایست انجام شود. تا در صورت نیاز داروهای خاصی برای شما در حین عمل کاشت ریش و سبیل استفاده شود. در این جلسات مراقبت‌های قبل از عمل نیز به شما ارائه خواهد شد.
    • پیشنهاد می‌شود حتما شب قبل از عمل حمام کنید.
    • لیست یک سری داروهای قبل از عمل همچون مکمل‌ها و ویتامین‌ها به شما داده می‌شود. تا از چند روز پیش از عمل آن‌ها را مورد استفاده قرار ندهید. زیرا باعث افزایش خونریزی در نواحی زخم‌ها می‌شوند.
    • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید نیز باید به پزشک خود اطلاع دهید. تا اگر نیاز به قطع یا مصرف بیشتر آن‌ها وجود دارد، توصیه‌های لازم را به شما ارائه دهد.

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

  1. بطور کلی فرایند کاشت ریش و سبیل ممکن است بین 4 تا 8 ساعت طول بکشد. و این زمان بسته به مقدار کم پشتی مو در این نواحی می‌تواند متغیر باشد. بهتر است یک نفر همراه شما باشد تا پس از اتمام کار تا منزل همراهیتان کند و روز اول را کنار شما بماند.
  2. در طی روزهای بعد از عمل باید مراقب باشید که بر روی صورت نخوابید. تا هیچ‌گونه فشاری به نواحی کاشت ریش وارد نشود. دقت داشته باشید که تا 5 روز اول بعد از کاشت نباید به محل کاشت و برداشت مو رطوبت برسد.
  3. پماد موضعی آنتی بیوتیک نیز علاوه بر داروهای خوراکی بر روی موضع استفاده می شود. پس از 5 روز می توان با آب و صابون به آرامی محل را شستشو داد. داروهایی نیز توسط پزشک تجویز می‌شوند. که برای شستشو بانک و دریافت کننده مو باید استفاده قرار گیرند.
  4. تمیز نگه داشتن صورت پس از انجام کاشت ریش و سبیل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که از بروز انواع عفونت در ناحیه انجام کاشت مو، جلوگیری می‌کند.
  5. بعد از دو هفته می توانید صورت خود را اصلاح کنید. اگر صورتتان دارای قرمزی است می توانید از آنتی هیستامین نیز استفاده کنید.
کاشت ریش و سبیل کرج
کاشت ریش و سبیل کرج

چه کسانی برای کاشت ریش و سبیل کاندید مناسبی هستند؟

تمامی افراد که به ریش و سبیل ندارند یا ریش و سبیل کمی دارند ( به اصطلاح کوسه هستند)، افرادی که به دلیل بیماری‌های مختلف یا به دلایل ژنتیکی، سبک زندگی نااسالم دچار ریزش سبیل و ریش شده‌اند یا در حادثه‌ای بخشی یا تماتم ریش و سبیل خود را از دست داده‌اند گزینه‌های مناسبی برای کاشت هستد.

البته پزشک قبل آزمایشات لازم را انجام داده تا با توجه به بیماری و سن فرد مطمئن شود عمل نتیجه بخش خواد بود.

در چه سنی می شود کاشت را انجام داد؟

در خصوص سن مناسب برای کاشت، باید گفت نمی توان سن خاصی را برای این جراحی در نظر گرفت. اما به طور کلی، برای افرادی که نیاز دارند بنا به دلایل مختلف اقدام به این عمل نمایند، لازم است در یک جلسه توسط متخصص پوست و مو، مشاوره شوند. در این جلسه فاکتور هایی مانند سن فرد و شرایط پوست و موی فرد مورد بررسی قرار می گیرد. هم چنین، پزشک متخصص اطمینان حاصل می کند که دوران طبیعی رشد ریش و سبیل به پایان رسیده، سپس در مورد کاشت تصمیم گیری می نماید.

 

هزینه کاشت ریش و سبیل کرج

هزینه کاشت ریش برای همه یکسان نیست و بنا به روش مورد استفاده، وسعت ناحیه ای از ریش که دچار ریزش شده، تعداد فولیکول های مو که استخراج و در محل ریش کاشته می شوند و همچنین سایر هزینه های جانبی (استفاده از دستگاه و یا روش های دستی و سنتی قدیمی، تعداد پرسنل و مهارت و تجربه پزشک و…)

کاشت ریش و سبیل کرج
کاشت ریش و سبیل کرج

مرکز کاشت ریش و سبیل کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب