علت زود جذب شدن ژل لب چیست

علت زود جذب شدن ژل لب چیست؟

علت زود جذب شدن ژل لب چیست؟

بسیاری از افراد برای زیباتر شدن لب‌ها و رفع نواقص ژل لب تزریق می‌کنند که کمک بسزایی در ظاهر و زیبا تر شدن افراد دارد. به طور کلی ماندگاری ژل لب بین 6 تا 9 ماه است اما برای برخی ها به دلایل مختلفی که در ادامه بازگو می‌کنیم ممکن است که  کمتر باشد و زود جذب شدن ژل لب سبب نگرانی فرد شود. در ادامه در کلینیک آلا علت زود جذب شدن ژل لب و عوامل موثر در ماندگاری ژل لب را بررسی می‌کنیم.

علت زود جذب شدن ژل لب

یک نگرانی که افراد بعد از تزریق دارند جذب شدن ژل لب است. جذب شدن ژل لب دلایل بسار متعددی می‌تواند داشت باشد از تغذیه تا فعالیت های روزانه و… در ادامه به برخی از علت های جذب شدن ژل لب می پردازیم.

افرادی که به شکل طبیعی متابولیسم موجود در بدن آن ها بالا می‌باشد ژل زودتر جذب می‌شود  و اشخاصی که به دلیل سبک زندگی پر تحرک و فعالیت زیادی که دارند متابولیسم بدن آن ها بیشتر می‌شود و در نهایت ژل زودتر جذب می‌شود.

  • مقدار ژل لب تزریق شده :

بعد از تزریق ژل لب حدود 30 درصد از ژل در چندین ساعت اول بعد از تزریق جذب می‌شود. به همین دلیل اگر شما یک سی سی ژل تزریق می‌کنید انتظار این را داشته باشید که 30 درصد ژل جذب  شود.

  • ورم بعد از تزریق ژل لب:

اغلب ژل های تزریق شده دارای یک ساختار طبیعی هستند و بدن آن ها را به خود جذب می‌کند اما بلافاصله بعد از تزریق  لب دچار ورم می‌شود و بعد از چندین ساعت و یا حتی یکی  دو روز بعد از تزریق این تورم کم می‌شود در نتیجه افراد فکر می‌کنند ژل لب از بین رفته و یا جذب شده است.

  • نوع ژل یا فیلر تزریق شده :

انواع گوناگونی از ژل ها یا فیلرها هستند که هر کدام یک نوع عملکرد متفاوت در بدن افراد ایجاد می‌کنند و به همین دلیل امکان دارد که با تغییر مدل فیلر مورد استفاده زمان جذب ژل لب تغییر کند.

  • حرکت ژل :

حرکت دهان باعث می‌شود ژل با سرعت بالاتری تجزیه شود. وقتی ژل به شکا مداوم حرکت کند پیوندهایی را که درخود وجود دارد از بین می‌برد در نتیجه ژل جذب لب می‌شود. سعی کنید از آدامس جوییدن طولانی مدت و حرکت های زیاد حداقل تا یک هفته بعد خودداری کنید.

  • تحت فشار قرار گرفتن لب:

یکی دیگر از دلایل جذب شدن ژل لب تحت فشار بودن است حالا با استفاده از ماساژ صحبت های زیاد و یا استفاده از اسکراب و ماسک های مختلف سنگین که سبب جذب شدن ژل می‌شوند.

  • مصرف دخانیات: 

استفاده از دخانیات و سیگار سبب جذب شدن ژل لب می‌شود.

  • استفاده از نوشیدنی های الکل دار:

شاید برایتان جالب باشد اما استفاده از نوشیدنی های الکل دار نیز سبب جذب شدن ژل لب می شود. همچنین استفاده مایعات و غذاهای خیلی داغ نیز می‌تواند عمر ژل را کاهش دهد و همچنین سبب جذب شدن ژل شود.

بیشتر بخوانید:  تزریق ژل لب در کرج

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب

برای ماندگاری بیشتر ژل لب یک سری نکات را می‌توان در نظر گرفت تا ژل تزریق شده عمر بیشتری داشته باشد که این مراقبت‌ها عبارت می‌باشند از:

  • مراقبت از پوست: یکی از فاکتورهای مهم برای ماندگاری بهتر ژل لب مراقبت از پوست لب است. بهتر است که ناحیه مورد نظر به وسیله بالم لب و یا پماد چرب کنید.
  • نوشیدن اب و مایعات : نوشیدن اب و مایعات سبب ماندگاری بیشتر ژل و یا فیلر لب می‌شوند.
  • در برابر نورمستقیم خورشید تا چندین روز بعد از تزریق ژل لب قرار نگیرید.
  • از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های سنگین تا چند روز خودداری کنید.
  • پیشنهاد می‌شود بعد از تزریق از زینک و روی استفاده کنید تا ژل ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • از استرس و اظطراب دوری کنید زیرا در هنگام عصبانیت  هورمونی به نام کریستول ترشح می‌شود که سبب چروک می‌شود.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر در ماندگاری ژل لب چیست؟؟

اگر ژل لب جذب شد چیکار کنیم ؟

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم بعد از تزریق ژل لب  به طور کلی حدود 30 درصد ژل جذب بدن می‌شود. اما شما با مراقبت های ذکر شده می‌توانید از جذب شدن ژل لب جلوگیری کنید. اگر ژل لب شما جذب شد می‌توانید با مراجعه مجدد و تزریق دوباره زل لب را تمدید کنید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر برای بار اول ژل تزریق می‌کنید حتما به تزریق مجدد برای ماندگاری بیشتر ژل و یا فیلر نیازدارید.

برای تزریق ژل لب در کرج و مشاوره با کلینیک آلا تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب