علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان

علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان

علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان

موهای ظریف، موهای ریز و خیلی نازکی هستند که اساساً کل بدن را می پوشاند, مشکلی نیست چون به ندرت متوجه آن می شوید.موی ضخیم، خیلی بلند تر، ضخیم تر، قوی تر و معمولاً تیره تر از موی ظریف است و در زمان بلوغ شروع به رشد می کند، این نوع مویی است که وقتی بدن ما دچار تغییرات هورمونی جدی می شود شروع به رشد می کند و این چیزی است که شما باید مراقب آن باشید.در این مقاله از سایت آلا ، در رابطه با  “علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان” با شما همراهان گرامی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

علل رویش موهای ضخیم در صورت زنان

عدم تعادل در هورمون ها

هورمون هایی که در بدن ما تولید می شوند تمامی جنبه های سلامتی ما را تحت تاثیر قرار می دهند؛ از اخلاق و رفتار گرفته تا سلامت پوست. وقتی سطح تولید هورمون های مردانه (آندروژن ها) در بدن زن به شدت افزایش می یابد، شاهد رویش مو در چانه خواهیم بود.

علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان
علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان

بالا رفتن سن علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان است؟

جاهایی که می خواهید مو داشته باشند موهایشان را از دست می دهند و جاهایی که دوست دارید بدون مو باشند دچار پرمویی می شوند. مشکل شما هم همین است؟ چنین شرایطی معمولاً پس از یائسگی رخ می دهد و این مورد هم به عدم توازن در تولید هورمون ها مربوط می شود. وقتی که تعادل دوباره تولید هورمون در بدن برقرار می شود متوجه رشد کندتر این موها در ناحیه چانه خواهید شد و در نهایت رشد آن ها متوقف خواهد شد. با افزایش سن احتمال برهم خوردن توازن تولید هورمون در بدن زنان افزایش می یابد که رشد مو در چانه را بدنبال دارد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری است که سطح هورمون ها در بدن و همچنین عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما هم در ناحیه چانه خود مو و آکنه دارید، دوران قاعدگی نامنظمی را تجربه می کنید، با کاهش وزن مواجه می شوید و با ناباروری دست و پنجه نرم می کنید باید با پزشک تماس بگیرید. سندروم تخمدان پلی کیستیک معمول ترین بیماری است که با سیستم غدد درون ریز در ارتباط است و به طور خاص زنان بین ۱۸ تا ۴۴ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو این موضوع را ساده نگیرید.

سندروم کوشینگ

سندروم کوشینگ یک بیماری غددی است که باعث تولید بیش از حد هورمون استرس زای کورتیزول می شود. این سندروم علاوه بر این که باعث رویش مو در چانه و تمام صورت زنان می شود بلکه کاهش وزن، ایجاد چین و چروک و ردهای ناخوشایندی روی پوست و ضعف عضله می شود. گفته می شود که داروهای آسم و آرتروز می توانند سطح این هورمون را در بدن بالا ببرند.

وزن علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان است؟

اگر در مدت زمانی کم دچار کاهش یا افزایش وزن شدید بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه نمایید زیرا این مشکلات در صورتی که دچار رویش مو در چانه شده اید بدون ارتباط با هم نخواهند بود. چاقی در نحوه تولید هورمون ها در بدن تاثیر منفی خواهد گذاشت و هورمون ها و تغییراتی که در تولید آن ها رخ می دهد بیشترین تاثیر را در رشد مو در چانه زنان دارند.

علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان
علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان

 هیپرپلازی مادرزادی آدرنال

این بیماری ژنتیکی مادرزادی سالانه بیش از ۱۵٫۰۰۰ کودک را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. هیپرپلازی مادرزادی آدرنال زمانی رخ می دهد که بدن هورمون های مردانه را در مقادیر بسیار زیاد تولید می کند. این موضوع باعث ایجاد حهش در ژن های آنزیم ها می شود که در نهایت رویش مو در چانه را بدنبال دارد. این موضوع مشکلاتی دیگری مانند ناباروری و بلوغ دیررس را نیز در پی دارد.

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

در آلاکلینیک بیشتر بخوانید:

علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان ناشی از وضعیت پزشکی

پرمویی در زنان ممکن است ناشی از وضعیت‌های پزشکی پنهانی مانند موارد زیر باشد:

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)  که یک اختلال هورمونی است.
  • هایپرپلازی آدرنال (Adrenal hyperplasia): اختلالی که روی تولید هورمون‌های استروئیدی اثر می‌گذارد.
  • هیپرآندروژنمی ایدیوپاتیک (Idiopathic hyperandrogenemia): وضعیتی که در آن بدن آندروژن بیش از حدی تولید می‌کند.
  • تومورهایی که هورمون‌های اضافی تولید می‌کنند.
  • اختلالات تیروئیدی که روی سطوح هورمون‌ها تاثیر می‌گذارند.

از نظر پزشکی رشد موهای ناخواسته تنها زمانی اهمیت پیدا می‌کند که علت آن یک مشکل پزشکی پنهان باشد.

علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان
علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان

هیرسوتیسم چیست؟

به رشد بیش از اندازه مو در مکان‌های خاصی از صورت و بدن خانم‌ها هیرسوتیسم یا پر مویی گفته می شود.
موهای زاید صورت یک خانم به طور طبیعی باید کمرنگ و نازک بوده و به آسانی قابل دیدن نباشند.
اگر در صورتتان موهای ضخیم و سیاه با الگوی مردانه (خصوصاً در محل ریش و سبیل) رشد کرده،
یا اگر در مدت زمان کوتاهی رشد سریع مو در بدنتان داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید
و توجه داشته باشید که این مشکل علاوه براینکه روی ظاهرتان اثر می‌گذارد، ممکن است مشکلات درونی فراوانی را برایتان ایجاد کند،

پس آن را دست کم نگیرید. قبل از گذاشتن تشخیص هیرسوتیسم باید به این نکته توجه داشته باشید که
الگوی طبیعی رشد مو بر اساس زمینه نژادی بسیار متفاوت است.

مثلاً سفید پوستان موهای صورتی بیشتری نسبت به سیاه پوستان و نژاد زرد دارند
و زنان مدیترانه ای به طور طبیعی موهای بیشتری نسبت به زنان شمال اروپا دارند.

علت ایجاد موهای زاید صورت در خانم‌ها این است که پیازهای مو توسط تستوسترون یا سایر آندروژن‌ها (هورمون‌های مردانه) دچار تحریک بیش از حد می شوند.

آندروژن‌ها برجسته‌ترین هورمون جنسی در مردان هستندو درخانم‌ها به طور طبیعی معمولاً سطح کمی از این هورمون‌های مردانه وجوددارد اما گاهی به عللی این هورمون‌ها به طور غیر طبیعی افزایش می‌یابند
و منجر به ازدیاد رشد مو می‌شوند.

هیرسوتیسم گاهی در حضور سطح طبیعیِ هورمون‌ها نیز رخ می دهد که در این مورد معمولاًحساسیت گیرنده‌های پوست آن نواحی، نسبت به تستوسترون افزایش یافته است.

چرا برخی افراد بویژه خانم ها به طور ناگهانی دچار پرمویی (هیرسوتیسم) می شوند؟

هیرسوتیسم (پرمویی ) یکی از مهم ترین بیماری هایی است که در زنان دیده می شود.

این موها به طور طبیعی نباید در بدن یک خانم دیده شود، مثلا رویش مو در پشت لب، چانه، سینه، زیر ناف و کشاله ران را در مردان مشاهده می کنیم. ولی در زنانی که مشکلات هورمونی پیدا می کنند، در این نواحی موهای ضخیم و زبر شروع به رشد می کنند.

چگونه می‌توانید علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان از بین ببریم؟

به خانم‌هایی که برای درمان هیرسوتیسم (پرمویی)، روش‌های از بین بردن مو را انتخاب کرده‌اند، توصیه می‌شود که از روش‌های از بین بردن مستقیم مو با استفاده از متدهای مبتنی بر فوتواپیلاسییون (رفع موهای زائد با منبع نوری) استفاده کنند. این روش‌ها به طور گسترده ای برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده می‌باشد. روش‌های فوتواپیلاسیون شامل استفاده از لیزر موهای زائد و دستگاه‌های غیرلیزری مانند IPL می‌شود.

شما باید برای حفظ سلامتی و مراقبت بهتر از خود کاملا با پزشک خود همکاری کنید و مانند یک تیم عمل کنید. بسیار مهم است که شما در مورد سوابق پزشکی خود و همچنین داروهای تجویزی و غیرتجویزی که مصرف می‌کنید، به طور کامل به پزشک خود اطلاع دهید. لازم است علاوه بر مشکل پرمویی و هیرسوتیسم، تمامی ‌علائمی‌که دارید، از جمله بی‌نظمی ‌در قاعدگی، را برای پزشک خود شرح دهید. در مورد روش‌های درمانی مختلف و مزایا و معایب هر یک با پزشک خود مشورت کنید.

در نظر داشته باشید که صرف‌نظر از روش درمانی که انتخاب می‌کنید، هیرسوتیسم یک بیماری مداوم است و این روش‌های درمانی می‌توانند هیرسوتیسم را کنترل کنند اما ممکن است نتوانند آن را به طور کامل درمان کنند.

توجه داشته باشید که زنان مبتلا به هیرسوتیسم که باردار شده اند یا قصد باردار شدن را دارند، نمی‌توانند از داروهای مخصوص درمان هیرسوتیسم استفاده کنند و لازم است در مورد سایر روش‌های رفع موهای زائد بدن خود در دوران بارداری، با پزشک خود مشورت کنند.

علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان
علت رویش موهای ضخیم در صورت زنان

مرکز پوست و مو ، لیزر در کرج

جهت مشاوره در رابطه با تمامی خدمات زیبایی مربوط به پوست و مو ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02634093135

02634093136

09352500847

 

 

 

 

مطالب مرتبط

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب