رویش مو با ماینوکسیدیل

رویش مو با ماینوکسیدیل

رویش مو با ماینوکسیدیل

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید محلولی که امروز برای کاهش موضعی ریزش مو استفاده می‌شود، روزگاری قرصی خوراکی برای درمان فشار خون بالا بود. در گذشته و حتی امروز قرص ماینوکسیدیل به عنوان یکی از داروهای فشار تجویز می‌شد.در این مقاله از سایت کلینیک آلا رویش مو با ماینوکسیدیل را برای شما همراهان گرامی بررسی خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

مرکز پوست و مو ، لیزر در کرج

جهت مشاوره  ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02634093135

02634093136

09352500847

رویش مو با ماینوکسیدیل
رویش مو با ماینوکسیدیل

تاریخچه پیدایش رویش مو با ماینوکسیدیل

در گذشته هنگامی که درمان ها به صورت سنتی انجام می گرفت تا امروزه که بشر توانسته است به دوران اوج تولید داروهای شیمیایی برسد، دانشمندان از یک ترکیب خاص برای ساخت دارو و یا کشف دارویی جدید استفاده می کردند. ماینوکسیدیل هم مانند تعداد زیادی از دارو ها که از عوارضشان برای از بین بردن بیماری بهره می گرفتند (برای نمونه جهت رفع بیماری آلوپسی از دارو های دارای کورتون استفاده می شد) در گذشته به صورت قرص برای درمان فشار خون بالا استفاده می شد که در آن زمان یکی از عوارض این قرص، پر مویی بود که همین عارضه سبب شد دانشمندان محلولی با نام ماینوکسیدیل تولید کنند که امروزه برای افزایش مو و از بین رفتن ریزش استفاده می شود.

ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل دارویی است که به دو صورت برای درمان دو مشکل مختلف تولید شده است. ماینوکسیدیل خوراکی برای درمان فشارخون بالا استفاده میشود و ماینوکسیدیل موضعی کاربرد مشخص در درمان ریزش مو و طاسی برای خانم ها و آقایان را دارد که علاوه بر قطع ریزش مو میتواند ریزش های سکه ایی را درمان کرده و به افراد شیمی درمانی شده برای بازگرداندن موهایشن کمک شایانی را به آن ها انجام دهد.

مزایای رویش مو با ماینوکسیدیل

استفاده از این محلول برای کسانی که از ریزش موهای خود ناراضی بوده و نمی‌توانند برای کاشت مو هزینه کنند، بسیار مناسب است. با استفاده از داروی ماینوکسیدیل رشد موها تقویت شده و در مراحل ابتدایی درمان در محل‌های خالی شده می‌توان موهای باریک و نرمی را مشاهده کرد. این موها به مرور زمان تیره‌تر و محکم‌تر شده و در نهایت شما را صاحب موهایی یکدست و زیبا خواهد کرد. بنابراین می‌توان ماینوکسیدیل را درمانی مناسب برای ریزش موضعی موها دانست.

این محلول درمانی مناسب برای آقایانی است که در سنین کم ریزش مو پیدا کرده و موهای نازکی دارند. معمولا علت اصلی ریزش موها در سنین پایین، عوامل ارثی است. بنابراین می‌توان گفت که ماینوکسیدیل درمانی مناسب برای ریزش موی ناشی از ارث است. به‌علاوه این محلول دارویی در دسترس است که شما می‌توانید حتی بدون نیاز به نسخه آن را از داروخانه تهیه کنید. البته توصیه می‌کنیم که مصرف این دارو را حتما با مشورت پزشک آغاز کنید. پس از آن می‌توانید بدون نیاز به تجدید نسخه این دارو را خریداری کنید.

رویش مو با ماینوکسیدیل
رویش مو با ماینوکسیدیل

نحوه استفاده از محلول ماینوکسیدل

داروی ماینوکسیدیل دارای 2 مدل مختلف یعنی 2% و 5% است که عموما نوع اول برای بانوان و مناطقی از بدن مانند ریش و سبیل برای آقایان استفاده می شود و نوع دوم آن هم برای موی آقایان است. برای استفاده از این محصول سر انگشتان و یا لوله مخصوص اسپری که با خود محلول به فروش می رسد را هر شب پیش از خوابیدن به مو می مالید. سپس پس از پایان فورا دست و سایر نقاطی که نیاز به محلول نیست را بشویید.

آیا زنان و مردان هر دو، می‌توانند از این محصول استفاده کنند؟

مردان و زنان می‌توانند از ماینوکسیدیل برای درمان آلوپسی آندروژنیک استفاده کنند. انواع مایندوکسیدیل بدون نسخه‌ی مخصوص زنان و مردان فقط در میزان غلظت با هم تفاوت دارند.

آیا تاثیرگذاری آن روی مردان و زنان تفاوت دارد؟

ماینوکسیدیل برای استفاده از مردان و زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک طراحی شده است. همه‌ی افراد به ماینوکسیدیل پاسخ نمی‌دهد. کسانی که مایندوکسیدیل در بدن‌شان واکنش خوبی دارد، کسانی هستند که بعد از گذشته چند ماه استفاده‌ی دو بار در روز از دارو، شاهد تغییر در حجم موهای‌شان باشند.

 

موارد استفاده از روش رویش مو با ماینوکسیدیل

محلول ماینوکسیدیل یکی از قدیمی ترین محلول های ضد ریزش مو و محرک جهت رویش موها بوده است که دارای تاییدیه از سازمان داروئی آمریکا (FDA) می باشد.

ماینوکسیدیل به دو صورت خوراکی (برای درمان فشار خون) و محلول موضعی (برای درمان ریزش مو) استفاده می‌شود.

از گذشته تاکنون ماینوکسیدیل توسط بسیاری از پزشکان جهت درمان و جلوگیری از ریزش مو تجویز می شود ماینوکسیدیل در انواع درمان و الگوی ریزش مو بسیار موثر میباشد.

انواع ریزش مو به شرح زیر میباشد. همانند:

موارد درمانی رویش مو با ماینوکسیدیل

۱. قبل و بعد از کاشت مو (معمولا برخی از مراکز کاشت مو تجویز می کنند)

۲. ریزش موی ارثی-هورمونی در آقایان و خانم ها

۳. ریزش موی ناشی از محکم کشیدن موهای سر

۴. ریزش موی سکه ای

رویش مو با ماینوکسیدیل
رویش مو با ماینوکسیدیل

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

در آلاکلینیک بیشتر بخوانید:

عوارض جانبی رویش مو با ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل به عنوان یک داروی موضعی که برای درمان آلوپسی آندروژنیک مصرف می‌شود به طور کلی عوارض قابل تحملی دارد. عوارض جانبی شایعی که مصرف کنندگان اعلام کرده‌اند شامل خارش، سوزش، تحریک و قرمزی است. افرادی که واکنش آلرژیک و یا سوزش و حساسیت بعد از استفاده از ماینوکسیدیل دارند، باید مصرف آن را قطع کنند یا محصولات مشابهی مثل لوسیون و فوم آن را جایگزین کنند. واکنش‌های پوستی ممکن است نسبت به عنصر دیگری در محصول باشد لزوماً بیماران به خود این دارو حساسیت نداشته باشند.

عوارض روش رویش مو با ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل حاوی 5% پروپیلن گلیکول (یک ماده شیمیایی غیرفعال در محلول ماینوکسیدیل) است، در برخی موارد از عوارض این ماده این است که در بیماران موجب حساسیت و خارش، خشکی پوست، پوسته ریزی، خارش وقرمزی پوست می شود که میتوانند از داروی فاقد پروپیلن گلیکول استفاده کنند.

برای افرادی که از داروهای کورتیزون، وازلین، یا ترتينوئين استفاده می کنند توصیه شده قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند زیرا ممکن است بدن مقدار زیادی از دارو را جذب کند در این صورت امکان بروز عوارض بیشتر خواهد بود.

سایر عوارض نادر

* ورم دست‌ ها، پاها یا صورت

* درد در ناحیه سینه

* افزایش سریع وزن

* سردرد

* ضربان قلب نامنظم یا سریع

* کاهش میل جنسی

* فشار خون بسیار پایین

رویش مو با ماینوکسیدیل
رویش مو با ماینوکسیدیل

آیا امکان دارد مایندوکسیدیل موجب ریزش موقت مو شود؟

برخی از بیماران شاهد ریزش موی موقت در طی چند هفته یا چند ماه، ابتدایی مصرف دارو بوده‌اند. علت این اتفاق می‌تواند مربوط به افزایش تقسیم سلول‌های فولیکولی مو باشد که معمولاً موقت است.

آیا روش رویش مو با ماینوکسیدیل بر فشار خون تاثیر می‌گذارد؟

افت فشار خون در حالت ایستاده ممکن است در برخی از بیماران دیده شود، به ویژه هنگامی که دارو در ناحیه‌ی وسیعی از پوست سر استفاده می‌شود. اگر با مصرف ماینوکسیدیل دچار افت فشار خون ناگهانی شدید، باید مصرف دارو را قطع و با پزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی می‌توانم مصرف ماینوکسیدیل را قطع کنم؟

وقتی استفاده از ماینوکسیدیل را آغاز می‌کنید باید بدانید که این درمان یک فرآیند مادام العمر است. ماینوکسیدیل برای اکثر افرادی که از آن استفاده می‌کنند، بعضی افراد ممکن است بهبودی کامل را تجربه کنند و بعضی دیگر فقط ممکن است متوجه کاهش ریزش مو شوند. باید تا ۶ ماه کامل از مصرف روزانه دارو بگذرد، تا متوجه تاثیر آن شوید. ماینوکسیدیل تنها تا وقتی که از آن استفاده می کنید، تاثیرگذار است به محض قطع دارو، متوجه ریزش دوباره موها خواهید شد.

آیا ماینوکسیدیل را می‌توان برای ریش و سبیل هم استفاده کرد؟

بله. از ماینوکسیدیل می‌توان برای درمان افرادی که ریش‌های کم پشت دارند استفاده کرد. در ابتدا بهتر است این افراد زیر نظر متخصص پوست یا غدد بررسی شوند تا مشخص شود که مشکل هورمونی ندارند و سپس درمان با مینوکسیدیل را شروع کنند. ماینوکسیدیل برای افزایش موهای ریش، بهتر است از درصد کمتر(۲٪) برای شروع استفاده شود ولی می‌توان در ابتدای درمان از ۵٪ هم استفاده کرد.

بهترین روش استفاده صبح و شب ، هربار حدود ۲۰ قطره است. درصورتی که ماینوکسیدل به صورت اسپری است ۷ پاف کافی است. دقت کنید مینوکسیدیل با مناطقی که مایل نیستید، تماس نداشته باشد چون امکان رشد مو در این مناطق وجود دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط