تزریق ژل لب در کرج

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل لب

ژل های لب تزریق‌هایی هستند که به لب‌ها ظاهری حجیم‌تر و پرتر می‌دهند. به طور کلی به این ژل ها پرکننده های پوستی می گویند بعد از تزریق ژل لب نیاز به یک سری نکات است که رعایت شوند تا نتیجه بهتر و ماندگار تری ایجاد شود. در ادامه در الا کلینیک کرج 10 نکته مهم مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب را  بررسی کرده و شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

نکات مراقبت بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب یکی از مواردی است که امروزه بسیار پرطرفدار شده و بسیاری از افراد برای حجیم تر شدن لب و برای رفع نواقص و فرم دهی به تزریق ژل لب روی می‌آورند. یک سری نکات وجود دارد که اگر بعد تزریق ژل لب رعایت کنید نتیجه مطلوب تری را به دست می‌اورید  10 نکته مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب در الا کلینیک کرج را به شرح زیر است.

10 نکته مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از ژل لب

  • کبودی بعد از تزریق:

بر اساس یک منبع معتبر در سال 2015، اگر در محل تزریق کبودی دارید، ممکن است استفاده از کرم های آلوئه ورا، ویتامین K یا آرنیکا کمک کند. این ایده خوبی است که قبل از استفاده از آنها با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

  • استفاده از یخ:

سپس با استفاده از یک کیسه یخ یا یک تکه یخ که با یک پارچه نازک پوشانده شده است، یخ را روی لب های خود بمالید (تا به لب نچسبد و باعث درد نشود). این به کاهش تورم، خارش، کبودی و هر درد دیگری کمک می‌کند.

  • ورزش بعد از تزریق ژل لب

24 تا 48 ساعت پس از دریافت لب یا هر فیلر پوستی دیگر، از ورزش شدید خودداری کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب ناشی از ورزش ممکن است تورم یا کبودی را بدتر کند. انجام فعالیت های سبک مانند پیاده روی خوب است.

  • دهیدراته بودن:

دهیدراته بمانید. نوشیدن آب زیاد به بهبودی بدن شما کمک می‌کند.

  • مصرف سبزیجات :

مقدار زیادی میوه و سبزیجات آبرسان بخورید و سعی کنید از سدیم اضافی خودداری کنید، که ممکن است تورم را بدتر کند.

  • گرما بعد از تزریق ژل لب:

تا 48 ساعت پس از درمان از دماهای بالا مانند اتاق بخار، سونا یا کلاس های ورزشی گرم خودداری کنید. گرمای زیاد می تواند تورم را بارزتر کند.

  • مسکن بعد از تزریق ژل لب :

از پزشک خود بپرسید که کدام داروهای مسکن برای مصرف در روزهای پس از درمان مناسب است. به طور معمول تایلنول خوب است، اما داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن یا آسپرین نیست. اگر برای یک رویداد خاص از زل لب استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که زمان زیادی بین این عمل و رویداد بگذارید تا به لب‌هایتان اجازه دهید به درستی بهبود پیدا کنند.

  • نحوه خواب بعد از تزریق ژل لب

سعی کنید برای کاهش تورم، در حالی که سر خود را بالا قرار داده اید، روی بالش بخوابید. رو به صورت  به صورت نخوابید.

  • آرایش بعد از تزریق ژل

تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل از آرایش روی لب خودداری کنید.

در مراقبت های بعد از تزریق ژل لب از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

اجتناب هبا بعد از تزریق ژل لب

در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که پزشک شما احتمالاً توصیه می کند بعد از عمل پرکننده لب از آنها اجتناب کنید.

از الکل اجتناب کنید

الکل به عنوان رقیق کننده خون عمل می‌کند، بنابراین باید حداقل 24 ساعت پس از مصرف پرکننده لب از مصرف آن اجتناب کنید. الکل همچنین می‌تواند باعث التهاب، افزایش احتمال کبودی و بدتر شدن تورم شود. همچنین ایده خوبی است که چند روز قبل از قرار ملاقات خود از مصرف الکل خودداری کنید.

پرواز نکنید

پزشک شما احتمالاً توصیه می‌کند که حداقل یک هفته پس از درمان خود قبل از پرواز صبر کنید. این به این دلیل است که فشار هوا در هواپیما می‌تواند تورم و کبودی را بدتر کند.

سیگار کشیدن

سیعی کنید تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل لب از سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا سبب عفونت و افزایش تورم می‌گردد.

 

دوره نقاهت تزریق ژل لب

بعد از تزریق ژل لب 24 تا 48 ساعت طول می‌کشد که کبودی ها و ورم ها به طور کامل از بین بروند و ناحیه لب شروع به تولید کلاژن کند و تورم و قرمزی به وجود آمده کاهش یابد و بین برود. برای کوتاه تر شدن دوران نقاهت و بهبودی بهتر نکاتی که در بالا ذکر شد را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از تزریق ژل لب بگیرید.

برای تزریق ژل لب  و دیگر خدمات زیبایی در کرج با کلینیک آلا تماس بگیرید.

تماس جهت رزرو 8صبح تا10شب