کمک به رویش مو

کمک به رویش مو

کمک به رویش مو

موها تاج زیبایی شما هستند. پس طبیعی است که اگر از موهای خود رضایت نداشته باشید بخواهید آن‌ها را بهبود بخشید. اگر می‌خواهید موهای شما مجدداً رشد کنند و از ریزش بیشتر آن‌ها جلوگیری کنید. در این مقاله از سایت آلا کلینیک روش های مختلف برای کمک به رویش مو را برای شما همراهان گرامی بررسی خواهیم کرد.با ما همراه شوید.

مراحل رشد مو

در ابتدا لازم است بدانیم مو چطور رشد می‌کند. رشد مو ۳ مرحله دارد: «آناژن، کاتاژن، تلوژن».

مرحله‌ی آناژن، مرحله‌ی رشد است و معمولاً بین ۲ تا ۶ سال طول می‌کشد. به دنبال مرحله‌ی آناژن مرحله‌ی کاتاژن رخ می‌دهد و آن مرحله‌ی انتقال و بازسازی فولیکول یا پیاز مو است. تلوژن، مرحله‌ی بعد است که در آن رشد مو متوقف می‌شود. در هر سال، موی انسان به طور متوسط، تقریباً ۱۵سانتی متر رشد می‌کند.

کمک به رویش مو
کمک به رویش مو

مرکز پوست و مو ، لیزر در کرج

جهت مشاوره در رابطه با تمامی خدمات زیبایی مربوط به پوست و مو ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02634093135

02634093136

09352500847

روش های طبیعی کمک به رویش مو

نوک‌گیری موهایتان را به‌طور دوره‌ای انجام دهید

در نگاه اول به نظر می‌رسد کوتاه کردن موها مخالف هدف ما یعنی رشد سریع مو باشد، هرچه باشد نوک‌گیری موها موجب کوتاهی آن می‌شود. اما این کار برای رشد سالم‌ موی شما ضرورت دارد. دلیل آن این است که موهای پر از موخوره به هم گره می‌خورند، و سر آنها چند شاخه می‌شود. موخوره‌ها تا ریشه‌ی مو بالا می‌روند، چنین موهایی نهایتا می‌میرند و از سر جدا می‌شوند. اگر به‌موقع به داد موخوره نرسید و آنها را کوتاه نکنید شکستن موهایی که چندشاخه شده نهایتا موهای کوتاه‌تری برای‌تان باقی خواهد گذاشت، بنابراین نوک‌گیری موها سلامت آنها را در درازمدت تضمین می‌کند.

در اینجا این سؤال پیش می‌آید که انتهای مو را چقدر باید کوتاه کرد. پاسخ این پرسش حقیقتا در شکل ظاهری انتهای موهایی که چندشاخه شده نهفته است. وقتی انتهای موها کمی بهم ریخته باشد می‌توانید آنها را کمی (حدود ۶ میلی‌متر) کوتاه کنید. و وقتی انتهای موها باریک، نامرتب یا موخوره‌ای شدند آنها را بیشتر کوتاه کنید تا صاف و یک‌دست شوند.

بدون در نظر گرفتن وضعیت خاص موی هر فرد، می‌توان به‌صورت کلی توصیه کرد که هر۱۰ تا ۱۲ هفته ۳میلی‌مترِ انتهاییِ موها را کوتاه کنید.

شامپو را درست مصرف کنید

بسیاری از ما از شامپو برای شستن موها کمک می‌گیریم و گمان می‌کنیم که شستن آلودگی‌ها از روی مو برای سلامت آن خوب است. اما شاید ندانید که شامپو علاوه بر آلودگی‌ها می‌تواند چربی طبیعی مو را که برای نرمی و استحکام آن ضروری است از بین ببرد و مو را خشک و ضعیف کند. بهتر است که استفاده‌تان را از شامپو به حداکثر دوبار در هفته کاهش بدهید و به‌جای آن برای شستن موها از کاندیشنر (شامپوهایی که بیشتر به تقویت رشد مو و لطافت آن کمک می‌کنند) استفاده کنید. زمانی که واقعا نیاز به استفاده از شامپو داشتید این کار را با ملایمت انجام بدهید: با کف شامپو تنها روی پوست سر (و نه ساقه‌ی موها) را شست‌وشو دهید؛ وقتی دارید سرتان را آب می‌کشید ساقه‌ی موها در تماس با کف شامپو شسته می‌شوند.

کمک به رویش مو
کمک به رویش مو

کمک کاندیشنر به رویش مو

هر بار که حمام می‌کنید از کاندیشنر استفاده کنید، عدم استفاده از این محصولات نگهدارنده‌ی ‌مو پس از شامپوزدن بدترین کاری است که می‌توانید برای موهایتان انجام بدهید. به‌یاد داشته باشید که در اثر رنگ کردن و به‌کار بردن حرارت، انتهای موها باریک‌تر می‌شوند. نرم‌کننده به بازسازی چربی و پروتئین از دست‌رفته‌ی ساقه‌ی مو کمک می‌کند، همچنین منافذ کوتیکول (پوشش شاخی سطح ساقه‌ی مو) را می‌بندد و مانع آسیب بیشتر به آن می‌شود تا بتوانید رشد سریع مو را تجربه کنید.

کمک به رویش مو های خشک

طبق گزارش ها, چندین مورد وجود دارد که می توانند باعث خشک شدن موهای طبیعی شوند.

مانند:

  • شستن زیاد مو با آب
  • شستن با آب داغ
  • خوردن بیش از حد پروتیین
  • گرما دهی زیاد به مو
  • رنگ، آرایش بیش از حد به مو

علاوه بر این, این اتفاقات و خشکی مو اغلب با ریزش مو مرتبط است, بنابراین اگر ریزش مو هم دارید، باید به این پیشنهادها توجه کنید.

شستن با آب ولرم رو به خنک

اگر با آب خیلی داغ موهایتان را می شورید، آن را خنک کنید!

محافظت در برابر گرما

اگر می خواهید به موهایتان گرما بدهید تا زیباتر شوند، قبل از اعمال گرما, از موادی برای محافظت موها بزنید.

 درمان خانگی روغن داغ

یکی از بهترین پاسخ ها به این سوال که چگونه می توان موهای خود را مرطوب کرد, این گزینه است.

روغن بادام, زیتون, جوجوبا و نارگیل را گرم کنید. سر و موهایتان را با آنها ماساژ دهید و با یک حوله بپوشانید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس با یک شامپو ملایم و آب سرد بشویید.

کمک به رویش مو
کمک به رویش مو

کلینیک آلا

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

در آلاکلینیک بیشتر بخوانید:

ویتامین ب و کمک به رویش مو

ویتامین B یک ترکیب محلول در آب است که شامل انواع مختلفی می شود و در مواد غذایی سرشار از پروتئین یافت می شود. ویتامین B در مواد غذایی مانند سویا، هویج، تخم مرغ، و گوشت قرمز وجود دارد. از این رو، مردم به راحتی می توانند به این ویتامین دسترسی داشته باشند زیرا در مواد غذایی موجود در یک رژیم غذایی عادی و منظم یافت می شود.

کمک به رویش مو
کمک به رویش مو

زینک و کمک به رویش مو

زینک یا روی در بدن افراد به طور طبیعی یافت می شود، اما کمبود آن آسیب هایی را در پی خواهد داشت. یکی از رایج ترین بیماری ها در این زمینه ریزش مو نام دارد که حتما با آن تا حدودی آشنایی دارید. برای رفع این مشکل روش های اصولی و غیر اصولی زیادی بیان می شود که برخی از آن ها به تشدید ریزش مو افراد کمک می کنند. تاثیر زینک در ریزش مو بسیار مفید محسوب می شود که اغلب افراد حتی برای پیشگیری از ریزش مو آن را مصرف می کنند. در این مقاله قصد داریم تاثیر زینک در ریزش مو را برای شما توضیح دهیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه ما را همراهی بفرمایید.

اما همچنان هیچ اثباتی وجود ندارد که مصرف روی در درمان ریزش مو موثر است و این ماده معدنی به کند شدن یا جلوگیری از طاسی کمک می کند. همچنین خطرات استفاده از این ماده معدنی بسیار زیاد است. اما این خطرات معمولا شامل حال افرادی می شود که در مصرف این ماده زیاده روی می کنند.

تاثیر زینک در ریزش مو

همانطور که قبل تر نیز بیان کردیم، وجود زینک یا روی در بسیاری موارد برای بدن ضرورت دارد. این بدان معناست که نبود این ماده مشکلات زیادی را برای فرد به وجود خواهد آورد.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر روی در بدن به میزان زیادی وجود داشته باشد نیز، خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال ممکن است موجب عدم جذب مواد معدنی نظیر آهن و منیزیم گردد. بنابراین باید سطح روی بدن همیشه در حالت استاندارد باشد.

تاثیر زینک در ریزش مو  شامل کمک به بهبود ساختار پروتئین موجود در مو است. در صورت کمبود میزان روی در بدن، فرآیند ساخت این پروتئین با مشکل روبه رو خواهد شد و ضعف در عملکرد و ثبات ریشه مو را منجر می شود. اگر جزو افرادی هستید که رنگ موهای شما به خاکستری متمایل شده است، باید بدانید که از مهم ترین دلایل آن کاهش سطح روی در بدن شما محسوب خواهد شد. در نتیجه باید گفت که تاثیر زینک در ریزش مو و تغییر رنگ آن حائز اهمیت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط