کاشت FIT کرج

کاشت FIT کرج

کاشت FIT کرج

در کاشت مو به روش FIT که یکی از بهترین روش های کاشت مو طبیعی هم می باشد، از یک پانچ گرد کوچک برای استخراج واحدهای فولیکولی مو از یک ناحیه با رشد موهای متراکم به یک منطقه بدون مو استفاده می شود. هر واحد که گرافت مو نام دارد شامل یک تا چهار مو است. در این مقاله در رابطه با یکی معرفی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی  کاشت FIT کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.

کاشت مو به روش FIT چیست؟

کاشت مو به روش FIT به معنی استخراج واحدهای فولیکولی مو می باشد که در آن مو ها به صورت دائمی ترمیم شده و رشد خواهند داشت و می تواند زیبایی بیشتری به صورت افراد بخشد.

در این روش، فولیکول های مو، معمولا از قسمت پشت سر و کناره های گوش، تک تک و با دستگاه های مخصوص (پانچ) برداشت می شود. هر واحد بر داشت شده (گرفت) معمولا شامل 1 تا ۴ ریشه ی مو است اما ممکن است این تعداد در موهای با تراکم بالاتر، تا ۱۲ ریشه در یک گرفت برسد. بعد از برداشت گرفت‌ها، پیوند فولیکول ها در نقطه های مورد نظر داده می شود که می تواند موجب رویش موهای طبیعی فرد در این نقاط شود.

از این روش در کاشت ریش و سبیل و همچنین کاشت ابرو نیز استفاده می شود. استفاده از این روش همانند مزوتراپی مو توانسته در میان بسیاری از افراد رواج پیدا کند.

کاشت FIT کرج
کاشت FIT کرج

مزایای کاشت مو به روش FIT

روش FIT یکی از بهترین روش‌ها برای کاشت مو است. برخی از مزایای این روش را در ادامه فهرست کرده‌ایم:

  • روشی کم‌تهاجمی و کم‌دردسر است.
  • بدون ایجاد برش، خونریزی و بخیه انجام می‌شود.
  • دوره‌ی ریکاوری سریع‌تر و ساده‌تر از روش FUT است.
  • خطرات و عوارض مربوط به برداشت نواری روش FUT وجود ندارد؛ مواردی مانند تشکیل اسکار کلوئیدی (جای زخم گوشتی) و بی‌حسی پوست بانک مو.
  • در یک جلسه‌ی ۴ تا ۸ ساعته می‌توان تا بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت را به کمک روش FIT برداشت کرد.

معایب کاشت مو به روش FIT

مثل سایر روش‌های کاشت مو، معایبی نیز برای روش FIT مطرح است که مهم‌ترین آن‌ها را در زیر فهرست کرده‌ایم:

  • روش FIT نسبت به روش ترکیبی و روش FUT سرعت کم‌تری دارد و لذا تعداد گرافت‌هایی که می‌توانیم در یک جلسه پیوند بزنیم معمولاً کمتر از این دو روش است.
  • چون روند استخراج فولیکول‌ها زمان‌بر است، گرافت‌ها مدت زمان بیشتری خارج بدن هستند و امکان آسیب دیدنشان وجود دارد.
  • برخلاف روش FUT که فولیکول‌ها را در زیر میکروسکوپ استخراج می‌کنیم، در روش FIT فولیکول‌ها را به صورت مستقیم از پوست سر برداشت می‌کنیم. این کار دقت پایین‌تری دارد و ریسک آسیب دیدن فولیکول‌ها را بیشتر می‌کند. پس مهارت تیم جراحی اهمیت زیادی در حفظ سلامت گرافت‌ها و استخراج گرافت‌های با کیفیت دارد.
کاشت FIT کرج
کاشت FIT کرج

بیشتر بخوانید:

عوارض احتمالی پیوند مو به روش FIT

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده پیوند مو به روش FIT در بین اکثر افراد محبوب شود عوارض احتمالی جزئی بعد از انجام کار است. با این حال امکان رخ دادن برخی عوارض وجود داشته باشد؛ هرچند که این عوارض معمولا در اثر مراجعه به پزشکان بی‌تجربه به وجود می‌آیند. در حالت کلی چند مورد از رایج‌ترین عوارض این متد در زیر آورده شده است:

  1. احتمال نیاز به جلسات دوم یا سوم برای رسیدن به موهایی با تراکم بالاتر
  2. مشاهده تورم و التهاب در ناحیه پیشانی
  3. ایجاد دلمه‌های کوچک در محل کاشت مو
  4. ایجاد اسکار در صورت مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر و پزشک غیرحرفه‌ای
  5. مشاهده عفونت در صورت عدم رعایت نکات گفته شده توسط پزشک

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند

  1. آن دست از افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند و با این حال بانک موی مناسبی دارند.
  2. افرادی که دچار طاسی و ریزش مو خفیف تا متوسط می‌باشند، می‌توانند از این روش استفاده نمایند. با استفاده از کاشت مو به روش FIT می‌توان تا 4500 تار مو را در یک جلسه درمانی به فرد پیوند داد.
  3. افراد بالغی که سن بلوغ را رد کرده باشند و بین 25 تا 60 سال سن دارند.
کاشت FIT کرج
کاشت FIT کرج

نتیجه‌ی کاشت مو به روش FIT

نتیجه‌ی کاشت مو به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. تعداد گرافت‌های قابل پیوند در یک جلسه‌ی کاشت مو با روش FIT بیش از ۲۰۰۰ گرافت است که نسبت به روش‌های FUT و ترکیبی کمتر است.

همانطور که اشاره شده دوره‌ی نقاهت بعد از کاشت مو بین ۲ تا ۱۴ روز زمان می‌برد و پس از آن نشانه‌های عمل کاشت مو مثل قرمزی، کبودی و لخته‌های خون محو می‌شوند.

۲ تا ۳ ماه بعد از کاشت مو ممکن است شاهد ریزش همه یا بخشی از موهای کاشته شده باشید که اتفاقی طبیعی است و برای بیشتر کسانی که کاشت مو انجام می‌دهند پیش می‌آید. علت این عارضه تغییر مکان فولیکول‌های مو است. زمانی که فولیکول در جای جدید قرار می‌گیرد، روند رشد موی قبلی را متوقف کرده و تار موی جدیدی می‌سازد. معمولاً در ماه سوم، رشد تار موی جدید آغاز می‌شود.

سرعت رشد موهای سر ما حدود ۱.۵ سانتی‌متر در ماه است. برای همین مشاهده‌ی نتایج نهایی کاشت مو بین ۱۰ تا ۱۲ ماه زمان می‌برد. متقاضیان کاشت مو باید صبور باشند ولی پاداش این صبوری را با موهایی پرپشت و زیبا خواهند گرفت.

آیا کاشت مو FIT نتایج دائمی دارد؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد با حجم موی کم یا طاسی سر به سراغ روش‌های کاشت مو می‌روند ماندگاری نتایج حاصل از آن‌ها است. خوشبختانه کاشت مو FIT نیز از این قائده مستثنی نبوده و کاندیدهای پیوند طبیعی مو به شرطی که مراقبت‌های قبل و بعد از پیوند را به دقت انجام داده باشند، می‌توانند تا پایان عمر از نتیجه ایده‌آل کار نهایت لذت را ببرند. البته علاوه بر مراقبت‌های ضروری که به توصیه پزشک باید انجام گیرد انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص و حرفه‌ای نیز در ارتباط با نتیجه نهایی کار و ماندگاری آن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

کاشت FIT کرج
کاشت FIT کرج

آیا برای کاشت مو FIT نیاز به کچل کردن دارد؟

خیر، از جمله دغدغه‌های کاندیدهای کاشت مو نیاز به کچل کردن سر برای انجام آن است. زیرا این کار می‌تواند برای مدتی طولانی ظاهری ناخوشایند برای آن‌ها ایجاد کند و منجر به محدودیت برای حضور در جمع شود. خبر خوب برای افرادی که کاشت مو FIT را انتخاب کرده‌اند این است که نیازی به کچل کردن موی سر خود ندارند. البته پزشکان توصیه می‌کنند که در حد ­امکان برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر موهای خود را کچل کنید. اما در روش اف آی تی ضرورتی بر انجام آن نیست و این مورد پسند بسیاری از افراد به خصوص زنان است.

مرکز کاشت FIT کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط