کار میکرونیدلینگ چیست

کار میکرونیدلینگ چیست

کار میکرونیدلینگ چیست

یکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی برای درمان مشکلات پوستی است و برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر معمولا روند درمان چند جلسه‌ای طول می‌کشد. زمان هر جلسه‌ی درمان با توجه به شدت مشکلات پوستی بین چند دقیقه تا یک ساعت است. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی میکرونیدلینگ در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.همچنین خواهیم گفت کار میکرونیدلینگ چیست. پس با ما همراه شوید.

کار میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

در انجام microneedling از دستگاهی با سوزن های کوچک استفاده می شود که در اثر تماس با پوست صورت و وارد کردن مقدار معینی فشار، سوراخ های کوچکی روی پوست صورت ایجاد کرده که با انجام این کار فضا را برای وارد کردن مواد و سرم خاص باز می کند. برای انجام این کار می توان این متد درمانی را به یکی از دو شیوه زیر اجرا کرد:

کار میکرونیدلینگ  به صورت دستی چیست

روش از دستگاهی که درمارولر نام دارد و از یک سری غلتکی همراه با تعداد زیادی سوزن کوچک و نازک که از جنس تیتانیوم هستند تشکیل شده است .

برای ایجاد حفره هایی با عمق مشخص استفاده می شود. در حال حاضر امکان استفاده از دستگاه های نیدلینگ با جنس های مختلف مانند سیلیکونی، شیشه ای، فلزی و پلیمری و … در ایران وجود ندارد.

کار میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه چیست

در این روش، برای ایجاد منافذ با فاصله معین از یک دستگاهی استفاده می شود که سرعت حرکت آن قابل تنظیم است. بنابراین تعداد منافذی که در این روش بر سطح پوست ایجاد می شوند، به نسبت روش دستی بسیار زیادتر بوده و نتیجه بهتری می دهد.

"کار

بیشتر بخوانید:

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟

"کار

رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

یکی از اولین و اساسی ترین کاربرد های این متد درمانی، رفع چین و چروک پوست است. چرا که در طول زمان میزان تولید کلاژن پوست کاهش چشمگیری پیدا می کند و همین مسئله باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می شود. در حالی که با استفاده از این شیوه و مواد مغذی که برای تزریق به پوست استفاده می شوند، میزان تولید کلاژن و الاستین پوست مجددا افزایش پیدا می کند.

درمان جای جوش و آکنه

برای کاهش اثر جای جوش و آکنه می توانید از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده کنید. همان طور که گفته شد در طول انجام این کار، زخم هایی با روزنه های کوچک روی سطح پوست ایجاد می شود که اگر به در نظر گرفتن مراقبت های لازم به خوبی ترمیم شوند، جای زخم های قبلی را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند.

کاهش میزان ترک های حاملگی یا چاقی/لاغری

یکی از قابلیت های پوست خاصیت کشسانی بودن آن است. علاوه بر این که در گذر زمان این خاصیت پوست رو به تحلیل می رود، بلکه با بروز اتفاق هایی مانند حاملگی، چاقی / لاغری و … فشار شدیدی به پوست وارد شده و باعث از بین رفتن این حالت پوست در بخش هایی از بدن مانند شکم، ران، بازو و … می شود. بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده است، با استفاده از این شیوه درمان، می توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

"کار

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

با توجه به استفاده از کرم‌های بی حسی بر روی نقاط مختلف پوست، دردی حس نخواهد شد. قابل ذکر است که بعد از اتمام درمان احتمالاً، پوست همان نقطه، به رنگ صورتی در خواهد آمد و یا در بدترین حالت نقطه‌های زخم مانند روی پوست ایجاد خواه شد که همه اینها پس از چند روز از بین می‌روند.

اقدامات قبل از میکرونیدلینگ

در روز انجام میکرونیدلینگ هیچ گونه آرایشی نداشته باشید و در صورت داشتن هرگونه ضایعه پوستی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. (ممکن است نیاز به درمان ضایعه پیش از اقدام به میکرونیدلینگ باشد.)

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ

– از گرفتن دوش آب گرم و رفتن به سونا در ۱-۲ روز اول بعد از درمان خودداری کنید.(چند ساعت بعد از درمان می‌توان ناحیه مربوطه را با آب به صورت خیلی ملایم شستشو داد.)
– کرم ترمیم کننده خود را روزانه ۲ بار و حداقل به مدت یک هفته استفاده نمایید.

– احساس سوزش در ناحیه درمان شده در چند ساعت اول شایع و طبیعی است. در این موارد استفاده از کمپرس یخ به بهبود این علائم کمک می‌کند. در صورت استفاده از کمپرس یخ، آنرا کاملا با یک گاز خشک یا حوله بپوشانید تا از نشت آب به داخل پوست در ناحیه درمان شده جلوگیری شود.
– بروز خونریزی نقطه ای و خفیف در روز انجام درمان در موضع طبیعی است. مقداری پنبه تمیز روی محل خونریزی قرار داده و فشار دهید.

کار میکرونیدلینگ چیست و در چند جلسه انجام مى‌شود؟

محل درمان با کرم بیحسى موضعى، بیحس شده، سپس با استفاده از درمارولر مناسب، عمل انجام مى‌شود. تعداد جلسات موردنیاز ۴-٢ جلسه است و فواصل درمان ٨-۴ هفته است.

"کار

میکرونیدلینگ درچه افرادى نباید انجام شود؟

١- کسانى که ترکیبات رتینویید خوراکى یا موضعى مثل قرص روآکوتان و کرم ایزوترتینویین (کترل،لوکاسید و….) در سه ماه گذشته مصرف کرده اندو یا سایر روش‌های درمانى اسکار مثل لیزر یا درم ابریژن در سه ماه گذشته انجام داده‌اند.

٢- هر نوع عفونت فعال در هر قسمت از بدن.

٣- آکنه فعال در صورت

۴- سابقه ایجاد گوشت اضافه (keloid) در محل زخم

گرچه میکرونیدلینگ امیدهای زیادی در درمان بعضی مشکلات پوستی بخصوص جای جوش ایجاد کرده است ولی باید توجه داشت که انتخاب روش درمانی مناسب برای هرشخص، توسط پزشک و بعد از معاینه دقیق و ارزیابی مشکل بیمار انجام می‌شود. گاهی اوقات، استفاده از دو یا چند روش درمانی بصورت ترکیبی برای نتیجه گیری بهتر، ضرورت پیدا می‌کند.

درپایان؛ توصیه بنده و همکارانم مثل همیشه لزوم پیشگیری از ایجاد اسکار آکنه از طریق درمان مؤثر و به موقع آکنه است.

مرکز میکرونیدلینگ در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط