مزونیدلینگ استریا در کرج

مزونیدلینگ استریا در کرج

مزونیدلینگ استریا در کرج

کلاژن و الاستین وظیفه حمایت از بافت پوست را بر عهده دارند. ترک های پوستی می توانند همزمان با التیام یافتن پوست پدیدار شوند. این ترک ها بر پوست همه افراد به وجود نمی آیند. داشتن سابقه خانوادگی و نوسان سطح هورمون های بدن می تواند در پیدایش این ترک های پوستی نقش داشته باشند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی مزونیدلینگ استریا در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

مزونیدلینگ استریا در کرج
مزونیدلینگ استریا در کرج

استریا چیست؟

ترک‌های پوستی ، استریا یا استرچ مارک که با اسامی دیگری مثل خطوط حاملگی،ترک های بارداری ، خطوط چاقی لاغری و غیره هم شناخته می‌شود، در واقع اسکارهای باریکی هستند که معمولا” با آتروفی (تحلیل) و ناهمواری پوست همراه است. استرچ مارک هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود اما شیوع آن در زنان به مراتب بیشتر است. این خطوط یا نوارهای فرورفته‌ معمولاً روی پوست شکم، سینه‌ها، ران و باسن ایجاد می شود. ترک های حاملگی یا استریا گراویداروم در دوره بارداری بویژه در سه ماهه سوم و عمدتا” روی شکم وپستان ظاهر می شوند.

استریا به چه دلیل ایجاد می‌شود؟

ترک پوستی ناشی از اتساع پوست در یک دوره زمانی کوتاه است .وقتی که پوست بیش از حد تحمل کشیده می شود. در بعضی از قسمت ها دچار پارگی در لایه های داخلی شده .این پارگی بصورت زخم های خطی بروز می کند. استرچ مارک در بعضی افراد به صورت ژنتیکی و بدون اینکه چاق یا لاغرشوند ایجاد می‌شود.

ولی در بیشتر موارد این ترک‌های پوستی بعد از بارداری و شیردهى، حوالی دوره بلوغ ، بعد از تغییرات شدید وزن، قد و حجم توده عضلانى‌، تمرینات ورزشی شدید مثل بدنسازی و ورزش حرفه ای، تغییرات هورمونی ، مصرف طولانی مدت داروهای استروئیدی (کورتون) و ابتلا به سندروم کوشینگ و سندروم مارفان دیده مى‌شود.

شدت این ترک های پوستی به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله فاکتورهای وراثتی، ارتجاع پذیری پوست و سطح هورمون کورتیزون خون. کورتیزون نوعی هورمون است که توسط غدد فوق کلیوی ترشح می‌شود و رشته‌های ارتجاعی پوست را تضعیف می‌کند.

مزونیدلینگ استریا در کرج
مزونیدلینگ استریا در کرج

مزونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

با وجود آنکه درد مزونیدلینگ نسبت به روش مزوتراپی کمتر است، اما برای انجام آن از بی حسی موضعی استفاده میشود. پس نگران میزان درد این روش نباشید.

سپس کوکتل های مخصوص، درون سیستم سوزنی دیجیتالی قرار گرفته و درمان آغاز میشود. سیستم سوزنی دیجیتال، به سیستمی گفته میشود که متشکل از تعداد زیادی سوزن است که میزان عمق ورود و مدت زمان ماندگاری آن درون پوست، توسط اپراتور تعیین میشود.

به فضاهایی که برای تزریق درون ناحیه درم و اپیدرم توسط دستگاه ایجاد میشوند، میکروپانچ گفته میشود. این میکروپانچها همانطور که از نامشان مسیری برای ورود دارو و تحریک کلاژنهای پوست است.

معایب مزونیدلینگ استریا در کرج

با توجه به اینکه مزونیدلینگ از طریق ورود سوزنهای بسیار ریز به پوست انجام می‌شود، قرمزی و التهاب بعد از آن طبیعی است. به طور معمولی پوست بعد از انجام مزونیدلینگ کمی تیره می‌شود. و حدود ۷ الی ۱۰ روز زمان می‌برد تا با تشکیل پوست جدید، پوستهای قدیمی، پوسته پوسته شده و از بین برود.

مراقبت های پیش از مزونیدلینگ

  • سه روز پیش از درمان از مصرف داروهای ضد غلظت خون همچون آسپرین و نروفن بپرهیزید.
  • از سه روز قبل رتینول استفاده نکنید.
  • اگر سابقه ی تبخال یا تاول تبخالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.
  • از دو هفته پیش از درمان از تزریقات زیبایی بپرهیزید.
  • از برنزه کردن محل مورد درمان خودداری کنید.
مزونیدلینگ استریا در کرج
مزونیدلینگ استریا در کرج

بیشتر بخوانید:

 

مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ استریا در کرج

  • بعد از ۳ الی ۵ روز میتوانید فعالیتهای روزمره تان را از سر بگیرید.
  • بهتر است که در طول دوره نقاهت از داروهایی که پزشک تجویز میکند چه به صورت موضعی و چه خوردنی مصرف کنید.
  • در صورتی که مزونیدلینگ مو انجام داده اید، شامپو مخصوص که پزشک تجویز کرده استفاده کنید. علاوه بر این، از سشوار و رنگ کردن مو هم تا مدتی خودداری کنید.
  • رفتن به استخر، سونا و محیطهایی که بیش از اندازه گرم هستند، خودداری کنید.
  • از تحریک ناحیه تحت درمان، از طریق مالیدن یا خاراندن خودداری کنید.
مزونیدلینگ استریا در کرج
مزونیدلینگ استریا در کرج

مرکز مزونیدلینگ استریا در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط