دستگاه میکرونیدلینگ چیست

دستگاه میکرونیدلینگ چیست

دستگاه میکرونیدلینگ چیست

برای بسیاری از ما شادابی و زیبایی پوست اهمیت زیادی دارد. چراکه این موضوع تاثیر زیادی در زیبایی چهره و بدن هر فرد خواهد گذاشت. به همین دلیل هرکسی صرف‌نظر از سن و جنسیت به دنبال راهکاری برای حفظ طراوت و شادابی پوست و برطرف کردن اثرات پیری است.  در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی میکرونیدلینگ در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم.همچنین خواهیم گفت  دستگاه میکرونیدلینگ چیست. پس با ما همراه شوید.

میکرونیدلینگ چیست؟

در زمان‌های قدیم مصریان باستان پوست خود را با استفاده از سنگ‌های زبر و دندانه‌دار به‌آرامی ماساژ می‌دادند تا لایه‌های مرده پوست از بین بروند. به‌این‌ترتیب راه برای تنفس و خون‌رسانی به لایه‌های زیرین پوست باز می‌شد و آسیب‌های پوستی کم‌کم از بین می‌رفتند. میکرونیدلینگ یکی از روش‌های جدید برای درمان آسیب‌های پوستی به‌خصوص جای زخم، جوش و آکنه است که از همین روش الهام گرفته است. البته مشخص است که این روش کم تهاجمی به اندازه روشی که مصریان برای زیبایی پوست خود به کار می‌بردند، خشن و دردناک نیست و با درد بسیار کمی همراه است.

میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ انجام می‌شود.

این دستگاه دارای سوزن‌های بسیار ریز و ظریفی است که بعد از قرار گرفتن بر روی پوست در آن سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند. این سوراخ‌ها فضایی برای وارد کردن داروهای درمانی فراهم می‌کنند. این داروها که دوز و نوع آن‌ها با توجه به شرایط فرد بیمار و نوع آسیب پوستی او تعیین شده‌اند، از طریق روزنه‌های ایجاد شده وارد لایه‌های پوست می‌شوند و با تحریک سلول‌های پوستی فرایند ترمیم و بازسازی آن را آغاز می‌کنند. داروهای مورداستفاده در این روش معمولا حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید هستند. موادی که به تحریک سلول‌های پوستی کمک می‌کنند و روند تولید کلاژن و بازسازی پوست را تسریع خواهند کرد.

دستگاه میکرونیدلینگ چیست
دستگاه میکرونیدلینگ چیست

بیشتر بخوانید:

 

دستگاه میکرونیدلینگ دکترپن مدل A1W چیست

سیستم درماپن خودکار دکترپن (Dr.Pen) انقلابی در صنعت میکرونیدلینگ و زیبایی ایجاد کرده که جهت لیفت و جوان‌سازی پوست و نیز کلاژن‌والاستین‌سازی بکارمی‌رود. دستگاه دکترپن بسیار ایمن تر از دستگاه های موجود در بازار است و دلیل آن سرعت بسیار زیاد و در عین حال بدون لرزش بودن و همچنین تنظیم اندازه دقیق سوزن خروجی است.دستگاه میکرونیدلینگ درماپن دکترپن دارای سرعت ۸۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ ضربه در دقیقه، اندازه سوزن خروجی از  ۰٫۲ میلیمتر تا ۳ میلیمتر، هند پیس سبک با صدا و لرزش کم است.

استفاده همزمان درماپن دکترپن با کوکتل‌های معروفی مانند درماهیل یا توسکانی  اثرمیکرونیدلینگ را دوچندان خواهد کرد. در این روش هر محلول  برای هر نوعی از مشکلات پوستی توسط میکرواسکارهای ایجاد شده توسط دکترپن در پوست جذب می‌شود و نتیجه فوق‌العاده آن به‌سرعت قابل مشاهده است و نیز بدلیل سرعت بالا و نداشتن لرزش حتی کوچکترین اسکاری روی پوست صورت و یا بدن بجا نمی‌ماند. وقتی نوک سوزن به پوست برخورد می‌کند، سوراخ بسیار ریزی  روی سطح پوست ایجاد می‌شود در این هنگام سیستم ایمنی بدن وارد عمل شده و نتیجه کار ساخت کلاژن جدید وسالم است.

سوراخ ایجاد شده گذرگاه عبور کوکتل‌ها، کرم‌ها و داروها به لایه های مختلف  پوست  برای درمان بهتر و سریعتراست.نیدل های مخصوص این قلم، تیتانیومی، درپوش‌دار، استریل و بصورت پک است و به کارتریج‌های تی شکل آبی درپوش‌دار معروف هستند.

دستگاه میکرونیدلینگ چیست
دستگاه میکرونیدلینگ چیست

مشخصات

  • منبع انرژی
    باتری قابل شارژ
  • اقلام همراه
    شارژر، کابل USB، دو عدد کارتریج 12تایی، کاور دستگاه، ظرف نگهداری
  • تعداد سری
    یک عدد
  • قابلیت‌های ابزار
    طراحی ارگونومیک
  • تجهیزات همراه
    کیف نگهداری
  • قابلیت کار با برق و باتری قابل شارژ داخل دستگاه
  • درمان استرچ مارک
  • درمان ترک های چاقی و حاملگی
  •  جای زخم های بعد از جراحی
  •  جای سوختگی‌های شدید
  • کمک به انتقال مواد مزوتراپی پی آر پی
  • کمک به جذب ویتامین ها
  • ترمیم لب شکری
  • ترمیم منافذ باز و حالت پوست پرتغالی پوست
  • از بین بردن خط‌های اخم و چین‌وچروک‌ها
  • درمان جای جوش
  • درمان همیشگی هایپرپیگمنتیشن و یا چند رنگ شدن پوست
  •  لکه های پیری و آفتاب سوختگی
  • بهبود فوقالعاده استرچ مارک‌ها
  • بهبود سوخت‌وساز سلولی
  • کلاژن و الاستین‌سازی
دستگاه میکرونیدلینگ چیست
دستگاه میکرونیدلینگ چیست

دستگاه میکرونیدلینگ درماپن مدل A1-C چیست

درماپن یا میکرونیدلینگ تکنولوژی نسبتاً جدیدی است که از طریق وارد کردن سوزنهای ظریف به پوست عمل میکند.این روش باعث بالا رفتن غلظت کلاژن و تحریک کلاژن سازی در پوست می گردد . یکی از روش‏های جدید لایه برداری و پاکسازی پوست که برای درمان عارضه ‏های پوستی گوناگون از جمله جوش ، لکه‏ها، جای زخم، اسکارها و … استفاده می‏شود.

مشخصات کالامیکرونیدلینگ درماپن مدل A1-C

مشخصات

  • منبع انرژی
    برق خانگی
  • اقلام همراه
    شارژر
  • قابلیت‌های ابزار
    قابلیت تنظیم سرعت
  • تجهیزات همراه
    کیف نگهداری

عوارض و خطرات میکرونیدلینگ

با توجه به این نکته که خطرات و عوارض میکرونیدلینگ در سطح حداقلی و بسیار کم است، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود، ریسک ایجاد خطرات و عوارض به حداقل ممکن خواهد رسید. عوارض میکرونیدلینگ معمولاً شامل خشک شدن و یا تشکیل فلس‌هایی بر روی پوست می‌باشد. عفونت از عوارض بسیار نادر بعد از میکرونیدلینگ می‌باشد.

از آنجا که کانال‌های ریز تشکیل شده در پوست بعد از گذشت چند دقیقه بسته می‌شوند و علاوه بر آن، این عمل در کلینیک و در شرایط عاری از عوامل عفونی انجام می‌شود، بنابراین خطر بروز عفونت بسیار کم خواهد بود. همچنین میکرونیدلینگ به صورت یک عمل غیر ساینده (نان ابلاتیو) پوست است، بنابراین خطر بروز عوارض رنگدانه‌ای یا تیره شدن رنگ پوست در آن بسیار کم است، اما به هر حال در موارد خیلی نادر ممکن است این عوارض هم مشاهده شود.

البته حتی در صورت بروز چنین عوارضی، حالت موقت داشته و بعد از یکی دو ماه خود به خود برطرف خواهد شد. شما می‌توانید در صورت لزوم با استفاده از یک آرایش مناسب، این عوارض را کاملاً مخفی نگه دارید. اگر شما قبلاً سابقه ابتلا به عارضه زخم سرد (Cold sore) را داشته‌اید، ممکن است علائم این عارضه در اثر عمل میکرونیدلینگ مجدداً در پوست شما پدیدار شود.

در صورت مشاهده چنین علائمی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است قبل از انجام عمل میکرونیدلینگ برای جلوگیری از بروز مجدد علائم این عارضه، نیاز به تجویز داروهای ضد ویروسی مناسب توسط پزشک متخصص پوست باشد.

دستگاه میکرونیدلینگ چیست
دستگاه میکرونیدلینگ چیست

مرکز میکرونیدلینگ در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط