مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

برای درک بهتر روش درمانی مزونیدلینگ ابتدا می بایست با درمان های مزوتراپی و میکرونیدلینگ آشنا بود. چرا که مزونیدلینگ ترکیبی است از این دو روش درمانی. به عبارت دیگر انتقال دوزهای کم دارو در داخل مزودرم (بدون استفاده از سرنگ). همراه و همزمان با ایجاد میکرو کانال‌هایی در اپیدرم و درم روش جدید به نام مزونیدلینگ را بوجود آورده است. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

جای جوش صورت چگونه ایجاد می شود؟

جای جوش صورت بدلیل آکنه ولگاریس یا جوش معمولی در سطح پوست ایجاد می شود. بسته شدن مجرای فولیکول های پوست که  انتقال دهنده ترشحات چربی  (سبوم)  به سطح پوست هستند . نفوذ باکتری  پروپیونی باکتریوم آکنه به طور ثانویه و ایجاد التهاب و عفونت منجر به جوش صورت می شود.  آکنه معمولا در  صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‎ ها و حتی بازوها بروز می‏ کند. کم و بیش اکثر نوجوانان دارای  هستند. با این ‏حال این بیماری به گروه سنی خاصی محدود نمی ‏شود و بزرگسالان حتی تا ۴۰ سالگی نیز می ‏توانند به آن مبتلا شوند.

مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج
مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ از دو کلمه “مزو” که ابتدای کلمه مزودرم است و “نیدلینگ” که به معنی سوزن زدن می باشد تشکیل شده است. مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این روش کوکتل های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام می دهند و در نهایت کیفیت، انعطاف پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می کند. مزونیدلینگ ممکن است با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام می شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح تعریف می شود و کوکتل های مزوتراپی بطور مکانیزه به عمق مورد نظر فرستاده می شوند. بدلیل ایجاد هزاران سوراخ میکروسکوپی در سطح پوست، جذب کرم ها و ویتامین های موضعی افزایش یافته و تأثیر پماد های تجویز شده چندین برابر افزایش می یابد

روش کار مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

کلاژن و الاستین دو ماده موجود در لایه میانی پوست هستند که وظیفه تولید سلول های جوان تر و تخریب سلول های پیر و فرسوده را بر عهده دارند. فرآیند بازسازی پوست تقریبا 27 روز طول می کشد.  مزونیدلینگ این زمان را تسریع کرده . با تحریک کلاژن ها و الاستین های موجود در لایه دوم پوست، آن ها را وادار به بازسازی سریع تر و تولید سلول های جدیدتر می کند.

در این روش هیچ دارویی تزریق نمی گردد. بلکه این کار به صورت کاملا طبیعی انجام می شود. به این صورت که سوزن های مزونیدلینگ باعث ایجاد زخم هایی کم عمق و سطحی بر روی پوست شده . با این کار فرآیند ترمیم زخم را در بدن فعال می کنند. در واقع با این کار باعث افزایش و تسریع تولید کلاژن ها و الاستین و تجدید سلول های پوستی می شوند.

مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج
مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

مزایای مزونیدلینگ برای جای جوش

  • به طرز چشمگیری اثربخشی و نفوذ مواد مؤثر در استفاده موضعی را افزایش می‌دهد.
  • گردش خون و تولید کلاژن را تحریک می‌کند.
  • سوزن‌های تیتانیومی از نظر درجه پزشکی ، سوزن‌ها در بافت انسان حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
  • مقرون به صرفه در مقایسه با سایر روش‌های جوان‌سازی پوست.
  • بر روی انواع پوست‌ها، از جمله پوست‌های نژادهای مختلف قابل انجام است.
  • می‌توان از آن در تمام قسمت‌های پوست سر ، صورت ، بدن از جمله پوست‌های شکننده مانند اطراف چشم ، دهان و گردن استفاده کرد.
مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج
مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

مراقبت های پس از مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

التیام پوست و بهبود آن پس از انجام عمل مزونیدلینگ جای جوش ، حدود 3 تا 5 روز طول می کشد. در این مدت باید مراقبت های لازم را انجام دهید. تا به نتیجه مورد نظر خود برسید. مراقبت های پس از مزونیدلینگ عبارتند از:

پس از انجام عمل مزونیدلینگ جای جوش ، کانال های پوستی محل مورد نظر کاملا باز هستند. از این رو، توصیه می شود در طول این مدت از هیچ گونه لوسین یا کرم بر روی پوست استفاده نشود. این محصولات ممکن است دارای مواد سمی مضر باشند که از طریق منافذ باز وارد بدن می شوند.

با توجه به این که استفاده از کرم های ضد آفتاب در طول دوره درمان ممنوع است. از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری نمایید.

مصرف آلفا هیدروکسیل اسیدها، رتینول و موادی مانند آن که در لیست مواد فعال قرار می گیرند، ممنوع می باشد. این مواد در برخی از محصولات مراقبت پوستی وجود دارند. با توجه به این که پس از انجام عمل مزونیدلینگ، پوست حساس تر می شود، مواد فعال باعث تحریک شدن پوست شده و مشکلاتی را ایجاد می کنند.

عمل مزونیدلینگ جای جوش ها

همان طور که در بالا عنوان شد. پس از انجام عمل مزونیدلینگ جای جوش ها، کانال های پوستی محل مورد نظر کاملا باز هستند. توصیه می گردد 24 تا 48 ساعت از مصرف هرگونه لوازم آرایشی خودداری کنید. تا پوست راحت تر نفس کشیده و سریع تر بهبود پیدا کند. علاوه بر این، استفاده از برس های آرایشی آلوده نیز می تواند بر روی پوست اثر گذاشته و باعث عفونت در آن شود.

باز بودن منافذ باعث انتقال باکتری و آلودگی به داخل پوست شده. و عفونت را به دنبال دارد. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود در طول دوره درمان تا بهبودی کامل از عرق کردن بدن جلوگیری کنید و خود را در چنین شرایطی قرار ندهید.

خوردن آب و هیدراته نگه داشتن بدن از جمله کارهایی است که می تواند عمل جوان سازی را تسریع نماید. پیشنهاد می شود قبل و پس از انجام عمل مزونیدلینگ به میزان کافی آب بنوشید.

مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج
مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

۲ نکته ی مهم انجام مزونیدلینگ برای جای جوش

  • برای انجام مزونیدلینگ برای جای جوش و یا حتی انجام ( مزونیدلینگ برای لک صورت ، مزونیدلینگ موی سر ، مزونیدلینگ دور چشم و … ) ، بهتر است در ماه های سرد سال برای انجام هر یک از آن اقدام نمایید زیرا در ماه های گرم سال ممکن است موجب آفتاب سوختگی شوید و شما اذیت شوید .
  • معمولا این درمان طی ۶ جلسه طول می کشد که فاصله ی زمانی هر جلسه ۴ هفته می باشد تا درمان به نتیجه ی دلخواه و مطلوب برسد . لازم به ذکر است که شرایط جسمی هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد پس طول دوره ی درمان هم برای همه ی افراد یکسان نیست .

مرکز مزونیدلینگ برای جای جوش در کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط