مزوتراپی لک صورت کرج

مزوتراپی لک صورت کرج

مزوتراپی لک صورت کرج

اگر بر اثر افزایش سن یا عوامل محیطی دچار لک در صورت خود شده اید می توانید به کمک مزوتراپی صورت به درمان آن بپردازید. روش های بسیار گوناگونی برای درمان آسیب های پوستی، لک و جوش وجود دارد. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی مزوتراپی لک صورت کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

مزوتراپی لک صورت کرج
مزوتراپی لک صورت کرج

 

علت ایجاد لک صورت چیست؟

هایپرپیگمنتیشن یک نوع مشکل پوستی است که در این اختلال برخی از نقاط صورت تیره تر از سایر نواحی خواهند شد. این لکه‌های تیره روی صورت گردن و اطراف دهان به وجود می‌‌آیند که علت بروز آن‌ها تجمع بیش از حد ملانین یا رنگدانه پوست می‌باشد. هنگامی‌ که ملانوسیت‌ها یا سلول‌های تولید کننده رنگدانه دچار آسیب دیدگی می‌‌شوند و به تولید مقادیر زیادی ملانین خواهند پرداخت که تجمع آنها در برخی از نقاط خاص صورت باعث به وجود آمدن لک خواهد شد.

این اختلال می‌‌تواند در انواع مختلف گروه‌های پوستی و گروه‌های سنی به وجود آید که معمولاً سلامت بیمار را به خطر نمی‌اندازد. شما باید قبل از امتحان کردن روش‌های درمانی مختلف برای رفع لکه‌های صورت با انواع مختلف لک آشنا شوید.

هایپرپیگمنتیشن

هایپرپیگمنتیشن که پس از التهاب ناشی از آسیب دیدگی پوست، آکنه یا آسیب دیدگی ناشی از برخی روش‌های درمانی مانند درم ابریژن، پیلینگ شیمیایی و لیزر درمانی به وجود می‌آید به افزایش تولید ملانین مرتبط است. این مشکل خود را به صورت لکه‌های صورتی، قرمز، قهوه ای یا تیره نشان می‌دهد. لکه‌های ناشی از مشکلات کبدی یا لکه‌های حاصل از بالا رفتن سن در نقاطی که در معرض نور آفتاب قرار می‌‌گیرند به وجود می‌آیند.

هنگامی ‌که پوست به علت آسیب دیدگی و توسط پرتوهای فرابنفش و فروسرخ خورشید دچار آسیب دیدگی می‌شود به عنوان یک مکانیسم دفاعی به تولید ملانین بیشتر خواهد پرداخت که این امر خود را به صورت لکه‌های تیره روی سطح پوست نشان خواهد داد.

لکه‌های روی سطح پوست می‌توانند به علت تغییرات هورمونی در زنان باردار به وجود بیایند و لکه‌های حاصل از بالا رفتن سن به آسیب دیدگی پوست توسط نور آفتاب ارتباط دارند و نور آفتاب روند پیر شدن پوست را افزایش می‌دهد.

 

مزوتراپی برای چه پوست هایی مناسب است؟

  • پوست های سوخته
  • افراد مبتلا به بیماری ملازما
  • افراد مبتلا به کک و مک زیاد
  • پوست های خالدار
  • پوست هایی که در اثر آفتاب سوختگی لک شده اند
مزوتراپی لک صورت کرج
مزوتراپی لک صورت کرج

مزایای مزوتراپی

  • روشی ایمن و بدون خطر است.
  • مقرون به صرفه می باشد.
  • دوران نقاهت آن کوتاه است.
  • موجب جوانسازی و شادابی پوست می شود.

 

نحوه انجام مزوتراپی پوست

میزان گردش خون در پوست با افزایش سن کاهش یافته و به همین دلیل میزان مواد مغذی و اکسیژنی که به سلول های موجود در پوست می رسد کم می شود و از طرفی با کاهش گردش خون، توانایی پوست برای دفع مواد مضر و سمی نیز کاهش می یابد.

تمامی این موارد باعث می شود تا ظاهر فرد خسته و پیر به نظر برسد.

در روش مزوتراپی عناصر فعالی همچون ویتامین ها، هیالورونیک اسید و مواد معدنی توسط سرنگ های بسیار ریز و به کمک پزشک به زیر پوست فرد تزریق می گردد.

این مواد موجب کلاژن سازی شده و از این طریق موجب جوانسازی و شادابی پوست می گردد.

آیا مزوتراپی لک صورت  روشی برای درمان لک صورت است؟

همگام با افزایش سن، سرعت بازسازی و تعویض لایه‌های پوست کاهش می‌یابد. مزوتراپی میزان کلاژن را افزایش و نشانه‌های پیری را به طور آشکار کاهش می‌دهد. این فرایند ترمیم پوست را سرعت بخشیده و ظاهری جوان‌تر به آن می‌بخشد. مزوتراپی برای لک صورت، فرایندی است که در آن پزشک با استفاده از سوزن‌هایی بسیار نازک آنزیم ها، هورمون‌ها و ویتامین‌های موردنیاز پوست را به آن می‌رساند. این موارد برای سفت شدن و جوان‌سازی پوست مفید هستند.

ازآنجایی‌که صنعت زیبایی درمان‌های بسیاری را ارائه داده و هرکدام از آن‌ها دستیابی به نتایجی فوق‌العاده را وعده می‌دهند، گیج شدن در میان این گزینه‌ها آسان است. با این حال، فرایندهایی وجود دارند که واقعاً می‌توانند در دستیابی به پوست دلخواه به افراد کمک کنند. مزوتراپی صورت یکی از این فرایندها است که پوست را سفت و جوان می‌کند. هدف کلی این درمان، مداوای مشکلات زمینه‌ای است که سبب آسیب پوستی می‌شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به التهاب یا گردش خون ضعیف اشاره کرد.

مزوتراپی لک صورت کرج
مزوتراپی لک صورت کرج

عوارض مزوتراپی لک صورت

تمام روش های درمانی دارای عوارض جانبی هستند. شایع ترین عارضه برای مزوتراپی عارضه حساسیت نسبت به داروی مورد استفاده است. به همین دلیل قبل از شروع درمان تست حساسیت انجام می شود. برخی عوارض بعد از مدت کوتاهی برطرف می شود . معمولا پایدار نیستند و خطری جدی محسوب نمی شوند.

بعد از انجام مزوتراپی، خارش، کبودی، سرگیجه، احساس کسالت، درد و حتی عفونت در محل تزریق. البته عفونت در صورتی به وجود می آید که تزریق در محیطی کامل استریل و با ابزار صحیح و ضد عفونی شده انجام نگیرد. ولی به طور کلی عوارض عمومی مزوتراپی نادر است، چون اساس درمان استفاده از دوزهای کم است.

 

بیشتر بخوانید:

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی لک

1- بروز درد و کبودی در محل مزوتراپی شایع و طبیعی است، استفاده از کمپرس سرد بلافاصله روی محل تا 2 روز اول و سپس کمپرس گرم از روز سوم به رفع کبودی کمک بسیاری می کند.

2- تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی، از استحمام و شنا کردن بپرهیزید.

3- طی هفته اول از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید یا سولاریوم پرهیز کنید.

4- انجام پیلینگ و میکرودرم و لیزر تا یک هفته بعد از آن ممنوع است.

5- تا یک هفته از مصرف کرم های لایه بردار و ضد لک خودداری کنید.

6- از کرم های ترمیم کننده به صورت مداوم روزانه تا زمان رفع التهاب استفاده کنید.

7- از ماساژ دادن ناحیه خود داری کنید.

مزوتراپی لک صورت کرج
مزوتراپی لک صورت کرج

مرکز مزوتراپی لک صورت کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط