جراحی لاپاراسکوپی در کرج بررسی مزایا و عوارض

جراحی لاپاراسکوپی در کرج

لاپاراسکوپی نوعی جراحی است که نام خود را از لاپاراسکوپ گرفته است، ابزاری باریک که دارای یک دوربین فیلمبرداری کوچک و نور در انتهای آن است. وقتی جراح آن را از طریق یک برش کوچک در بدن شما وارد می‌کند، می‌تواند به یک مانیتور ویدئویی نگاه کند و ببیند که در درون شما چه اتفاقی می‌افتد. بدون آن ابزار، آنها باید دهانه بسیار بزرگتری ایجاد کنند. به لطف ابزارهای خاص، برش کمتری وجود دارد و جراح شما نیز مجبور نیست به بدن شما دست بزند. در ادامه در آلا کلینیک جراحی لاپاراسکوپی در کرج و متخصص جراحی لاپاراسکوپی در کرج را به طور کامل تری بررسی می‌کنیم.

انواع لاپاراسکوپی در کرج

انواع جراحی ها را میتوان با لاپاراسکوپی انجام داد، از جمله :

• برداشتن غده فوق کلیوی
  • آپاندکتومی
  • بیوپسی ها
  • برداشتن مثانه
  • سرطان
  • برداشتن کیست، فیبروم، سنگ و پولیپ
  • جراحی اندومتریوز
  • جراحی مری
  • جراحی بای پس معده
  • جراحی ترمیم فتق
  • برداشتن پروستات
  • ترمیم افتادگی رکتوم
  • برداشتن طحال
  • برداشتن معده
  • جراحی اصلاح بیضه
  • بستن لوله و برگشت

چگونه برای لاپاراسکوپی آماده شویم؟

چگونه خود را برای لاپاراسکوپی اماده کنیم؟

پزشک به شما اطلاع میدهد که قبل از لاپاراسکوپی چه چیزی لازم است. تمام داروهایی را که مصرف می‌کنید با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است لازم باشد قبل از جراحی مصرف برخی داروها را قطع کنید. برخی از این داروها عبارتند از:

• داروهای ضد انعقاد، مانند رقیق کننده های خون
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی جمله آسپرینیا ایبوپروفن
  • سایر داروهایی که بر لخته شدن خون تأثیر می گذارند
  • مکمل های گیاهی یا غذایی
  • ویتامین E

بیشتر بخوانید: بوکال فت در کرج

از آنجایی که برش‌های کوچک در اطراف کمر شما ایجاد می‌شود، برنامه‌ریزی کنید که لباس‌های گشاد بپوشید که پس از بهبودی پس از جراحی، ساییده یا تحریک نشوند. همچنین 8 ساعت قبل از جراحی نمی توانید غذا بخورید یا بنوشید.

دوران نقاهت لاپاراسکوپی

ممکن است بعد از جراحی لاپاراسکوپی کمی احساس ناراحتی کنید و این طبیعی است. در اینجا چیزی است که ممکن است هنگام بهبودی تجربه کنید:

• حالت تهوع پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا زمانی که احساس تهوع از بین برود مایعات شفاف بنوشید. تا چند روز از مصرف نوشابه های گازدار خودداری کنید. سپس می‌توانید به سراغ غذاهای نرم بروید و پس از تایید پزشک، رژیم غذایی معمول خود را از سر بگیرید.
  • درد شانه با بهبودی، ممکن است متوجه درد در شانه های خود شوید. این ناشی از دی اکسید کربنی است که برای باد کردن شکم در طول جراحی استفاده می شود. گاز باقیمانده می‌تواند روی عصب فشار بیاورد که درد را به ناحیه شانه شما هدایت می‌کند. ناراحتی باید در 1-2 روز متوقف شود.
  • درد برش قبل از اینکه بیمارستان را ترک کنید، دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از برش های خود دریافت خواهید کرد. با این حال، اگر زخم شما قرمز، متورم یا دردناک شد، یا ترشح یا خونریزی داشتید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.
  • درد شکم یا لگن. پس از چند روز باید احساس بهتری داشته باشید، اما اگر شروع به بدتر شدن کرد، با پزشک خود تماس بگیرید.

مزایای جراحی لاپاراسکوپی

مزایا جراحی لاپاراسکوپی چیست

جراحی لاپاراسکوپی مزایای متعددی نسبت به جراحی سنتی دارد. زیرا شامل برش کمتر است برخی از این مزایا عبارت هستند از :

• زخم های کوچکتری دارید
  • زودتر از بیمارستان ترخیص می‌شوید
  • در حالی که زخم ها بهبود می یابند، احساس درد کمتری خواهید کرد و آن‌ها سریعتر بهبود می‌یابند.
  • شما زودتر به فعالیت های عادی خود باز می‌گردید.
  • ممکن است اسکار داخلی کمتری داشته باشید.
  • شما خطر عفونت زخم را کاهش خواهید داد.
  • کاهش خطر خونریزی خواهید داشت.
  • به داروهای مسکن کمتری نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: اسلیو معده در کرج

در اینجا یک مثال است با روش های سنتی، ممکن است یک هفته یا بیشتر در بیمارستان برای جراحی بگذرانید و بهبودی کل شما ممکن است 4-8 هفته طول بکشد. اگر جراحی لاپاروسکوپی دارید، ممکن است فقط دو شب در بیمارستان بمانید و در 2 یا 3 هفته بهبود پیدا کنید و اقامت در بیمارستان کوتاه تر به طور کلی هزینه کمتری دارد.

چه کسانی نباید جراحی لاپاراسکوپی انجام دهند؟

ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که جراحی لاپاراسکوپی برای شما مناسب نیست. ممکن است کاندیدای این نوع جراحی نباشید اگر :

• شما قبلاً در همان ناحیه جراحی کرده اید و زخم و چسبندگی دارید
  • توده بدنی بیش از حد در ناحیه جراحی دارید
  • عفونت دارید یا خونریزی دارید
  • شما شرایط قلبی ریوی خاصی دارید

عوارض جراحی لاپاراسکوپی

عوارض جراحی لاپاراسکوپی چیست

اگرچه جراحی لاپاراسکوپی کمتر تهاجمی است، اما همچنان می ‌تواند عوارضی ایجاد کند :

• هنگامی که ابزار نوک تیز (تروکار) که برای سوراخ کردن پوست در طول لاپاراسکوپی استفاده می‌شود، آسیب وارد کند، آسیب‌های تروکار ممکن است اتفاق بیفتد. آنها نادر هستند اما می‌توانند باعث آسیب عروق خونی، آسیب روده، آسیب عصبی و فتق سمت پورت شوند.
  • عوارض دم کردن ناشی از واکنش به دی اکسید کربن مورد استفاده در حین جراحی است. دمیدن عمل دمیدن چیزی مانند دی اکسید کربن به داخل حفره بدن است. عوارض می‌تواند شامل احتباس دی اکسید کربن، سقوط ریه، هوای حبس شده در زیر پوست یا در حفره قفسه سینه، یا هیپوترمی در صورت گرم نشدن دی اکسید کربن باشد.

بیشتر بخوانید: لیپوساکشن در کرج

جراحی لاپاراسکوپی چقدر ایمن است؟

این حداقل به اندازه جراحی باز ایمن است و برخی از خطرات کاهش می‌یابد. زخم های کوچکتر خطر عفونت، از دست دادن خون و عوارض بعد از عمل مانند جدا شدن زخم و فتق برش را کاهش میدهند. جراحی لاپاراسکوپی تماس مستقیم بین جراح و بیمار را به حداقل می‌رساند که خطر انتقال میکروب بین این دو را کاهش می‌دهد. همچنین زمان بهبودی پس از عمل را به حداقل می‌رساند که خطرات استراحت طولانی‌مدت در بستر، مانند لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.</p&gt;<h3>متخصص جراحی لاپاراسکوپی در کرج

در مجموعه آلا با استفاده از بهترین تجهیزات و به روز ترین تکنیک ها آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستیم. متخصص جراحی لاپاراسکوپی در کرج احسان بیگی</strong> به همراه کادر مجرب در زمینه جراحی لاپاراسکوپی در کرج فعالیت می‌کنند و یکی از بهترین جراح های کرج در این زمینه می‌باشند.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای جراحی لاپاراسکوپی در کرج می‌توانید با آلا کلینیک تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.