جراحی فتق در کرج

جراحی فتق در کرج – متخصص جراحی فتق در کرج

جراحی فتق در کرج

جراحی رایج ترین درمان برای فتق است. سه نوع اصلی جراحی فتق باز، لاپاراسکوپی (کم تهاجمی) و ترمیم رباتیک است. جراحی و بهبودی شما به عوامل متعددی از جمله نوع فتق و پیچیدگی جراحی بستگی دارد. در ادامه در آلا کلینیک جراحی فتق ، ترمیم فتق مراقبت ها، عوارض و فواید همچنین متخصص جراحی فتق در کرج را بررسی می‌کنیم.

جراحی فتق چیست؟

جراحی رایج ترین درمان برای فتق است. با فتق، اندامی از طریق عضله یا دیواره بافتی که آن را نگه میدارد، فشار می‌آورد. بیشتر فتق ها در شکم یا کشاله ران شما شکل می‌گیرند. جراحی فتق به جراح شما این امکان را میدهد تا اندام و بافت فتق را به سر جای خود برگرداند و با استفاده از بخیه یا مش جراحی، سدی را که آن را نگه میدارد، تقویت کند. نام دیگر جراحی فتق، هرنیورافی است.

جراحی ترمیم فتق چیست؟

جراحی ترمیم فتق توسط جراح عمومی انجام می‌شود. معمولاً در بیمارستان یا مرکز جراحی سرپایی انجام می‌گردد. مرکز جراحی سرپایی امکاناتی است که نیازی به یک شب اقامت ندارد، بنابراین نیازی به ماندن طولانی بعد از جراحی فتق نخواهید داشت مگر اینکه عوارضی وجود داشته باشد. این جراحی ممکن است در بزرگسالان و کودکان انجام شود. معمولا کمتر از یک یا دو ساعت طول میکشد. جراحی ترمیم فتق با بیهوشی انجام می‌شود. نوع دریافتی شما بستگی به تکنیک جراحی دارد. همچنین ممکن است به اورژانسی بودن یا نبودن جراحی بستگی داشته باشد.

سه نوع بیهوشی که ممکن است در این جراحی انجام شود که عبارتند از:

• بیهوشی عمومی: این حالت شما را در حالت خواب قرار میدهد.
  • بی حسی منطقه ای: این نوع از طریق نخاع انجام می‌شود. بخش بزرگی از بدن شما را بی حس می‌کند.
  • بی حسی موضعی همراه با آرامبخش: این عمل باعث بی حس شدن قسمت کوچکتری از بدن شما می‌شود. آرام بخش شما را آرام می‌کند و ممکن است شما را به خواب ببرد یا نکند.

بیشتربخوانید : ماموپلاستی کاهنده چیست

انواع جراحی فتق در کرج چیست؟

انواع جراحی فتق در کرج

انواع اصلی جراحی برای فتق عبارتند از :

جراحی ترمیم فتق باز (سنتی) : جراح یک برش (برش) منفرد ایجاد میکند که به آنها اجازه می‌دهد تا بافت فتق را عمل کنند. آن‌ها اندام‌ها و بافت‌ها را سر جای خود قرار می‌دهند و از ابزارهای جراحی برای دوختن بافت‌ها برای قوی‌تر کردن آن استفاده می‌کنند. جراحان اغلب از مش جراحی برای تقویت بافت استفاده می‌کنند.

جراحی ترمیم فتق لاپاراسکوپی : در طول لاپاراسکوپی یا “جراحی سوراخ کلید”، جراح شما از چندین برش کوچک (معمولاً سه یا چهار) برای عمل استفاده می‌کند. جراح شما یک لوله نازک با یک دوربین فیلمبرداری کوچک (لاپاروسکوپ) وارد می‌کند که تصاویری از داخل بدن شما را روی صفحه نمایش میدهد. آنها ابزارهای جراحی را در برش های دیگر قرار می‌دهند که به آنها امکان ترمیم فتق را میدهد.

جراحی ترمیم فتق رباتیک : در این نوع جراحی لاپاراسکوپی از ابزارهای جراحی رباتیک برای عمل استفاده می‌شود. جراح شما در کنسولی کار می‌کند که فناوری مورد استفاده برای ترمیم بافت ضعیف شده که باعث فتق شما می‌شود را هدایت میکند.

چه کسانی به ترمیم فتق نیاز دارند؟

همه فتق ها نیاز به درمان فوری ندارند، اما بیشتر آنها در نهایت نیاز به درمان دارند زیرا معمولاً با گذشت زمان بدتر می‌شوند. فتق ها می‌توانند برآمدگی هایی ایجاد کنند که در آن بافت داخلی از طریق پارگی یا شکاف در دیواره عضلانی یا بافتی به بیرون فشار می‌آورد. آنها همچنین می‎‌‌‌توانند علائم ناخوشایندی مانند فشار، ناراحتی یا درد ایجاد کنند. بسته به اینکه فتق شما در کجا قرار دارد، می‌تواند بر سایر اندام ها تأثیر بگذارد و عوارضی ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر بیضه دارید، فتق می‌تواند از دیواره عضلانی عبور کند و به داخل کیسه بیضه شما برود و باعث تورم، درد در حین رابطه جنسی یا مشکلات دیگر شود.

اگر فتق علائم ایجاد کند یا شما را در معرض خطر عارضه قرار دهد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : ماموپلاستی در کرج

چگونه باید برای عمل فتق آماده شویم؟

"</p

بعد از اینکه پزشک تعیین کرد که آیا شما کاندید عمل جراحی فتق هستید یا خیر برای آماده سازی یک سری نکات و موارد را باید در نظر بگیرید که عبارت هستند از :

• بررسی سابقه پزشکی شما، از جمله اینکه آیا باردار هستید یا خیر.
  • بازنگری داروهای خود، از جمله گیاهان و مکمل هایی که مصرف می‌کنید.
  • سفارش آزمایش خون یا تصویربرداری برای اطمینان از سلامت کافی برای جراحی.
  • ارائه دستورالعمل برای آماده سازی. برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود که مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین را متوقف کنید.
  • همچنین ممکن است لازم باشد قبل از جراحی ناشتا باشید.
  • مهم است که پیش از جراحی هماهنگ کنید که شخصی شما را پس از جراحی به خانه برساند.
  • مهم است که حداقل 48 ساعت قبل از عمل سیگار کشیدن را ترک کنید تا خطر مشکلات قفسه سینه کاهش یابد. سیگار همچنین می‌تواند بهبود را به تاخیر بیندازد زیرا میزان اکسیژنی که به زخم شما میرود را کاهش می‌دهد. سرفه ناشی از سیگار کشیدن می‌تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.
  • در روز جراحی لباس راحت و گشاد بپوشید.

بیشتر بخوانید: عمل اسلیو معده در کرج

مزایای جراحی فتق چیست؟

جراحی فتق یک روش بی خطر در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند فتق شما را ترمیم کرده و از عود آن جلوگیری کند. بر اساس یک مطالعه اخیر، تنها حدود 16 درصد از افراد به جراحی اضافی نیاز دارند زیرا فتق آنها در عرض 10 سال پس از اولین عمل جراحی بازگشته است.اما میزان عود بسته به نوع جراحی و محل قرارگیری فتق شما متفاوت است. ممکن است خطر بازگشت فتق با جراحی لاپاراسکوپی کمی بیشتر باشد. با این حال، جراحی لاپاراسکوپی و رباتیک باعث ایجاد اسکار کمتر و معمولاً داروهای ضد درد کمتری می‌شود و نسبت به جراحی باز بهبودی سریع‌تری دارند.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما بر اساس فتق و سلامت کلی شما، مزایا، از جمله نتایج احتمالی جراحی را توضیح می دهد.

جراحی فتق چه خطرات یا عوارضی دارد؟

جراحی فتق چه خطرات و یا عوارضی دارد؟

مانند همه جراحی ها، جراحی فتق نیز خطراتی دارد. برخی از آنها را در مدت کوتاهی پس از جراحی بیشتر تجربه خواهید کرد. دیگران معمولاً در دراز مدت ظاهر می‌شوند. تیم مراقبت شما برای به حداقل رساندن و جلوگیری از این موارد تا حد امکان تلاش خواهد کرد.

• عفونت در محل برش.
  • سروما (مجموعه مایع).
  • هماتوم (جمع آوری خون).
  • آسیب به بافت، اندام ها یا رگ های خونی مجاور.
  • مشکلات تخلیه مثانه (ممکن است در کوتاه مدت برای کمک به کاتتر نیاز داشته باشید).

عوارضی که پس از بهبودی اتفاق می‌افتند، اغلب نیاز به مراجعه مجدد به ارائه‌دهنده شما دارند. این شامل:

• فرسایش یا شکسته شدن مش جراحی.
  • عفونت در عمق بافتی که مش جراحی است
  • عود فتق (اگرچه این اتفاق نادر است)

برخی افراد پس از جراحی درد طولانی مدتی را تجربه می‌کنند. دردی که بیش از سه ماه طول بکشد، نورالژی پس از فتق نامیده می‌شود. اگر این بیماری در شما تشخیص داده شود، ممکن است به داروها یا جراحی نیاز داشته باشید.

بیشتربخوانید: جراحی لاپاراسکوپی در کرج

دوران نقاهت جراحی فتق چقدر است؟

زمان بهبودی برای جراحی ترمیم فتق بسته به نوع جراحی که انجام داده اید متفاوت است. برای جراحی لاپاراسکوپی، معمولاً یک تا دو هفته طول می‌کشد. برای جراحی ترمیم باز، معمولاً حدود سه هفته است.

• از کیسه یخ یا کمپرس سرد هر دو ساعت یکبار به مدت 15 دقیقه استفاده کنید. این به کاهش تورم کمک می‌کند. کیسه یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید.
  • برای کنترل درد از تیلنول (استامینوفن) استفاده کنید. اگر درد شما بیشتر باشد، ممکن است برای شما یک اپیوئید تجویز شود. مطابق دستور بگیرید.
  • پنج تا شش بار در روز بلند شوید و پیاده روی کنید. این به جلوگیری از لخته شدن خون کمک میکند.
  • دست های خود را قبل و بعد از لمس برش ها بشویید. این به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.
  • اگر جراحی لاپاراسکوپی انجام داده اید، جراح به شما توصیه می‌کند که چه مدت از انجام ورزش های سنگین اجتناب کنید.

به طور کلی بیشتر افراد می‌توانند در عرض چند روز به کارهایی که از نظر فیزیکی سخت نیست (مانند کارهای میز) بازگردند. اگر کار سخت تری دارید که شامل بلند کردن وسایل است، ممکن است لازم باشد چند هفته صبر کنید.

متخصص جراحی فتق در کرج

در مجموعه آلا انواع جراحی ها و جراحی فتق توسط متخصص جراحی دکتر احسان بیگی در کرج به همراه کادری بسیار ماهر و مجرب انجام می‌شود. مجموعه آلا در خدمات شما عزیزان می‌باشد. برای اطلاع بیشتر و مشاوره می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید.