ازبین بردن میخچه انگشت دست کرج

از بین بردن میخچه انگشت دست کرج

از بین بردن میخچه انگشت دست کرج

زندگی کردن با میخچه یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشکلات روی زمین است. بی‌شک کسی دوست ندارد با یک میخچه دردناک در خیابان قدم بزند یا برای انجام کارهای روزانه خود از این سر شهر به آن سر شهر برود. میخچه یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر انسان‌ها دست کم یک‌بار آن را در طول زندگی تجربه می‌کنند. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن میخچه انگشت دست کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

ازبین بردن میخچه انگشت دست کرج
از بین بردن میخچه انگشت دست کرج

میخچه چیست؟

میخچه ضایعه‌ای پینه‌ای‌شکل از پوست مرده است که معمولاً در سطوح نازک و بدون موی پوست به خصوص در قسمت پشتی پنجه پا یا انگشتان یا در قسمت ضخیم‌تر پوست کف دست و پا ایجاد می‌شود.

میخچه زمانی به وجود می‌آید که فشار وارده بر پوست حالتی بیضوی یا شبیه بیضی در پوست ایجاد کند که مرکز آن کانون فشار است و به مرور زمان گسترده می‌شود.

اگر تحریک به طور مستمر روی بافت‌های تولیدکننده میخچه ادامه یابد، حتی پس از حذف آن، پوست مجدداً تولید میخچه می‌کند.

 

میخچه انگشت دست

مثل پا، میخچه در دستها در واکنش به فشار، اصطکاک و سایش طولانی مدت ایجاد میشود. افرادی که اغلب با دستانشان کار میکنند، احتمال بیشتری دارد که میخچه روی دستشان رشد کند، برای مثال افرادی مانند:

  • کارگران ساختمانی
  • باغبانان
  • مکانیکها
  • نوازندگان گیتار
  • ورزشکاران
ازبین بردن میخچه انگشت دست کرج
از بین بردن میخچه انگشت دست کرج

از بین بردن میخچه انگشت دست

برای درمان میخچه و پینه باید از حرکت‌های مکرر عامل ایجاد کننده آنها اجتناب شود؛ پوشیدن کفش مناسب، استفاده از کفی‌های محافظ و دیگر اقدام‌های بیمار در راستای مراقبت از خود می‌تواند منبع مشکل را از بین ببرد.

اگر میخچه و پینه علی‌رغم مراقبت‌های بیمار از بین نرود یا دردناک شود، باید اقدام پزشکی برای درمان آن انجام شود:

  • برداشتن پوست اضافی: پزشک در مطب پوست ضخیم شده را می‌تراشد یا میخچه بزرگ را با تیغ جراحی برمی‌دارد. بیمار به هیچ وجه نباید این کار را شخصاً انجام دهد، چون ممکن است باعث ایجاد عفونت شود.
  • بین بردن میخچه با دارو: پزشک از چسبی حاوی 40 درصد اسید سالیسیلیک استفاده می‌کند. چسب‌ها (پچ‌ها)ی دیگری را نیز می‌توان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد. پزشک دستور استفاده از چسب و زمان تعویض آن را به بیمار اطلاع می‌دهد. به علاوه پزشک گاهی به بیمار پیشنهاد می‌دهد تا با سنگ پا، سوهان ناخن یا کاغذ سمباده پوست مرده را پیش از استفاده از چسب جدید بسابد. پزشک در صورت لزوم ژل اسید سالیسیلیک را برای بخش‌های بزرگتر تجویز می‌کند.
  • دارو برای کاهش خطر احتمالی عفونت: پزشک پماد آنتی بیوتیک را برای کاهش احتمال عفونت تجویز می‌کند.
  • قرار دادن کفی در کفش: پزشک در صورت وجود بدشکلی کف پا استفاده از کفی‌های طبی (ارتوز) را جهت جلوگیری از عود کردن میخچه یا پینه تجویز می‌کند.
  • جراحی: پزشک در موارد نادر برای اصلاح هم‌تراز نبودن استخوان که باعث سایش می‌شود، دستور جراحی می‌دهد.
از بین بردن میخچه انگشت دست کرج
از بین بردن میخچه انگشت دست کرج

شباهت و تفاوت زگیل و میخچه

زگیل و میخچه در برخی موارد هر دو شبیه به هم هستند. در حقیقت به همین دلیل است که آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. ولی دلایلی وجود دارند که می توان تفاوت این دو را به راحتی ثابت کرد:

  • امکان رشد روی دست و پا
  • رشد برجسته، کوچک و زمخت
  • هنگام لمس کمی دردناک و حساس است

اما در مقابل تفاوت هایی نیز وجود دارند که می توانید آن دو را از یکدیگر تشخیص دهید:

میخچه زگیل
فقط روی پاها ظاهر می شود روی هر قسمتی از بدن ظاهر می شود
پوسته پوسته، برجسته و سفت برجستگی های تکی یا خوشه ای تو پر و به رنگ تیره
ایجاد شدن در اثر اصطکاک و فشار به وجود آمدن به دلیل ویروس اچ پی وی hpv
از بین بردن میخچه انگشت دست کرج
از بین بردن میخچه انگشت دست کرج

کلینیک از بین بردن میخچه انگشت دست کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط