از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج

از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج

از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج

هر وقت جوش می زنید، میخواهید آن را سریع بهبود ببخشید. اما گاهی اوقات ، لکه های آکنه حتی پس از از بین رفتن جوش ها ، علامت تیره ای روی پوست شما می گذارد. این ناامید کننده است ، اما غیر معمول نیست.خلاص شدن از شر این نقاط تاریک بر روی پوست شما با درک اینکه چه چیزی در وهله اول ایجاد می شود ، شروع می شود. در این مقاله در رابطه با یکی از خدمات خود در کلینیک آلا یعنی از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج
از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج

 

انواع جوش

جوش‌های سرسفید

جوش‌های سرسفید از رایج‌ترین انواع آکنه هستند که معمولا در اثر مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شوند. مسدود شدن منافذ می‌تواند به دلیل چرب شدن بیش‌ازحد پوست، وجود باکتری، افزایش سلول‌های مرده پوستی یا تغییرات هورمونی رخ دهد. درهرحال دلیل بسته شدن منافذ هرچه که باشد. نتیجه آن ایجاد جوش‌های سرسفید در نواحی مختلف بدن در سنین مختلف است.

این جوش‌ها که به نام “کومدون بسته” نیز شناخته می‌شوند، معمولا بر روی منافذ بسته شده پوست به‌صورت یک برجستگی سفید دیده می‌شوند . چرکی هستند. اطراف این نوع جوش‌ها معمولا قرمز رنگ است . ممکن است کمی دردناک باشند. پوست اطراف جوش نیز ممکن است کمی سفت یا چروک به نظر برسد. نکته مهم این است که راه‌حل از بین بردن این جوش‌ها فشار دادن آن‌ها و خارج کردن چربی یا چرک موجود در آن‌ها نیست. این کار تنها منجر به زخم شدن جای جوش و باقی ماندن آن شده و تاثیری در باز شدن منافذ پوست و جلوگیری از بروز مجدد آن‌ها ندارد.

جوش‌های سرسیاه

این نوع جوش‌ها بر روی سطح پوست، سیاه به نظر می‌رسند . به دلیل مسدود شدن فولیکول مو با چربی یا سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شوند. این نوع جوش که به نام “کومدون باز” شناخته می‌شود. معمولا به‌صورت نقاط کوچک سیاه بر روی پوست دیده می‌شود. دانه‌های این نوع جوش روی سطح پوست باز هستند . پوست اطراف آن نیز معمولا رنگ و حالتی طبیعی دارد و دردناک نیست. رنگ سیاه این جوش‌ها ناشی از گرفتگی فولیکول‌های مو است. جوش‌های سرسیاه را می‌توان با فشار دادن از بین برد. اما توصیه می‌کنیم که این کار را امتحان نکنید. چراکه این کار باعث زخم شدن پوست . درنهایت باقی ماندن جای جوش خواهد شد.

از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج
از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج

درمان لک سیاه جای جوش کرج

درمان لکه‌های سیاه ناشی از آکنه با روش‌های درمانی جای زخم ناشی از آکنه متفاوت است. جای جوش هنگامی ایجاد می‌شود که بافت، آسیب دیده باشد یا بیش از حد رشد کرده باشد. از بین بردن جای جوش‌ دشوار بوده و اگرچه ممکن است با گذشت زمان محو شوند، اما معمولاً قابل رویت هستند.

در حالی که لکه‌های سیاه ناشی از آکنه هیچ برآمدگی یا فرورفتگی روی سطح پوست ایجاد نمی‌کنند و در دراز مدت هیچ آسیبی به سلول‌های پوستی، منافذ و فولیکول‌هایتان نمی‌رسانند. این لکه‌ها ممکن است برای مدتی روی پوست‌تان بمانند، اما به مرور زمان روشن‌تر شده و در نهایت کاملاً از بین می‌روند. معمولاً ناپدید شدن آن‌ها بین ۳ ماه تا ۲ سال طول می‌کشد. البته این بدان معنا نیست که باید به امید از بین رفتن لکه‌های سیاه، مدت‌ها منتظر بمانید.

به کمک چند روش درمان خانگی، داروهای بدون نیاز به نسخه‌ی پزشک و درمان‌های پزشکی مخصوص پوست، به راحتی می‌توانید از شر لکه‌های سیاه خلاص شوید.

 

از بین بردن خانگی لک سیاه جای جوش

آبلیمو

خواص روشن‌کننده‌ی آب‌لیمو برای پوست شناخته شده است. آب‌لیمو حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های برطرف‌کننده‌ی جای جوش به‌حساب می‌آید. این ماده همچنین پوست را ترمیم و جوان‌سازی می‌کند.

عسل

عسل درمان خوبی برای آکنه و جوش‌های قرمز و ملتهب است. عسل به علت خاصیت ضدباکتری‌ای که دارد درمان خوبی برای بسیاری از مشکلات پوستی محسوب می‌شود. یکی از این کاربردها از بین بردن نقاط تیره و جای جوش‌های پوستی است. توصیه می‌شود برای درمان جای جوش از عسل خام استفاده کنید. روش استفاده به‌صورت زیر است.

کمی عسل خام را مستقیما روی نقطه‌ی جوش قرار بدهید. بگذارید شب تا صبح روی صورت‌تان بماند و صبح آن را با آب تمیز بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به‌سرعت و به‌طور دائمی از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.

از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج
از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج

روش های از بین بردن جای جوش روی پوست

این که بخواهید جای زخم های باقی مانده از جوش های قدیمی بر روی پوست خود را درمان کنید یا خیر یک تصمیم کاملا شخصی است. برخی افراد تنها به خاطر حس بدی که این زخم های روی پوست به آن ها می دهد تصمیم می گیرند. تا ظاهر آن ها را کاهش دهند. برخی دیگر ممکن است زخم های باقی مانده شدید و بد فرمی از جوش ها را بر روی صورت خود داشته باشند. این دسته از افراد نیز سعی می کنند با برداشتن این ضایعات و زخم ها، ظاهر قبلی را به پوست خود برگردانند.

اگر بر روی بدن خود جای زخم باقی مانده. از جوش دارید حتما با یک پزشک مشورت داشته باشید. او می تواند راهکار های درمانی مناسب را برای این زخم های پوستی ارائه داده و همچنین راه های متعدد جلوگیری از به وجود آمدن زخم های بیشتر در آینده را به شما معرفی کند.

از جمله رایج ترین روش های برداشتن جای زخم جوش از روی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میکرو درم ابریژن

این روش به نسبت مورد قبل تهاجم کمتری داشته و در آن یک پزشک یا متخصص پوست به کمک اسپری کریستال های بسیار ریز ( به جای براش های سرعت بالا)، به پاکسازی سطح پوست از زخم ها خواهد پرداخت. ممکن است در روش میکرودرم ابریژن به بیش از یک جلسه درمانی نیاز داشته باشید.

از بین بردن جای جوش با لیزر ها

پزشک شما می تواند به کمک اشعه های لیزر، لایه بیرونی از پوست، لایه بالایی زخم باقی مانده جوش و قرمزی ناحیه مورد نظر را از بین ببرد. بسته به تخت بودن و یا بیرون زدگی زخم باقی مانده از جوش، می توان از انواع متعدد لیزر ها استفاده کرد. ممکن است در این شرایط به چند جلسه لیزر درمانی نیاز باشد و پروسه بهبود نیز تا چند روز به طول می انجامد. همه این موارد به نوع لیزر مورد استفاده توسط پزشک شما بستگی دارند.

سابسیژن برای رفع جای جوش

سابسیژن یک روش بسیار مفید جهت بهبود اسکار آکنه می باشد. اما این روش به نهایی تاثیر اندکی دارد و باید همزمان با انجام آن با روش های دیگر ترکیب شود تا تاثیر بهتری داشته باشد.

فرورفتگی های ایجاد شده بر روی پوست اگر سطحی باشند. با استفاده از روش لیزر آر اف فرکشنال یا co2  فرکشنال می توان آنها را از بین برد. اگر فرورفتگی ها عمقی باشد با استفاده از این روش ها از بین نمی روند. بنابراین سابسیژن همزمان با روش های دیگر مانند لیزر آر اف فرکشنال نیدلینگ و سایر درمان های آکنه اسکار استفاده می شود که تاثیر بهتری برجای می گذارد.

از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج
از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج

مرکز از بین بردن لک سیاه جای جوش کرج

در کلینیک آلا ، فقط از مواد مجوز دار و استاندارد و دستگاه های به روز دنیا استفاده می شود .اولین و آخرین اولویت ما انجام دادن خدمات برای شما با کمترین هزینه و بهترین نتیجه می باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی دستگاه های پزشکی و زیبایی و درمانی، تغییرات موثر و چشمگیری در پزشکی پدید آورده که نیاز تمامی پزشکان و متخصصین به آن اجتناب ناپذیر است.

مرکز پوست و مو، لیزر آلا ، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بالاترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم.

ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

خدمات ما در آلا کلینیک را نیز میتوانید از اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط