ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک

ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک

ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک

استفاده از غذاهای چرب و پر روغن و عدم فعالیت های روزانه. باعث به وجود آمدن چربی های اضافی در اندام های بدن و اضافه وزن خواهد شد. برای از بین بردن چربی های اضافی راه های فراوانی اعم از رژیم های غذایی، ورزش.، لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی وجود خواهد داشت. اما بسیاری از افراد از فعالیت های ورزشی و رژیم های سخت غذایی به دلایلی مانند کهنه شدن چربی ها جواب نگرفته. و قادر به کاهش وزن نخواهند بود. در این بخش از مقالات آلاکلینیک به ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک می پردازیم. ضمن تشکر از توجه تان تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

با تغییر رژیم غذایی انسان‌ها در قرن اخیر و ماشینی شدن. جامعه بسیاری از افراد دچار چاقی و یا اضافه وزن شدند. گروهی از این افراد به دلایل پزشکی مانند حساس بودن قلب، آسیب پذیر بودن زانو‌ها و سایر اندام‌های بدنشان. اجازه‌ ورزش کردن و سایر فعالیت‌های تمرینی را ندارند. و به همین دلیل به دنبال متدهای دیگری برای خلاص شدن از شر چربی‌های مزاحم بدنشان هستند. در این مواقع پزشکان عمل‌های لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی را توصیه خواهند کرد. تا مقداری از چربی‌های اضافی بدن این افراد را کاهش دهند. اول مهم است بدانید که این دو روش جراحی به منظور کاهش وزن فرد نیستند!

ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک
ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در چیست؟

با ابدومینوپلاستی فقط میتوان چربی هایی که در شکم است. را استخراج کرد و افتادگی پوست شکم را برطرف کرد در واقع ابدومینوپلاستی یک روش جراحی زیبایی شکم است در صورتی که با لیپوماتیک که یک روش برای لاغری موضعی است می توان از نواحی مختلف بدن مانند بازو، باسن، ران و پهلو چربی های اضافی را استخراج کرد و فرم زیبایی را در این نواحی ایجاد کرد.

در لیپوماتیک برای استخراج چربی ها از یک دستگاه مخصوصی استفاده می شود که مجهز به یک لوله به نام کانولا است اما در ابدومینوپلاستی برای استخراج چربی و از بین بردن افتادگی پوست جراحی صورت می گیرد.

لیپوماتیک

امروزه بسیاری از افراد دچار اضافه وزن هستند که برای کاهش اضافه وزن و زیبایی اندام خود روش های بسیار متعددی را امتحان کرده اند و نتیجه دلخواه خود را دریافت نکرده اند لیپوماتیک یک از روش های نوین و جدید پیکرتراشی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از این روش افرادی که دچار اضافه وزن موضعی هستند می توانند نتایج دلخواه خود را دریافت کنند. لیپوماتیک با حذف چربی های موضعی رضایت کامل بیماران را فراهم می سازد.

برخی از چربی های موضعی که در نقاط مختلف بدن مشاهده می شود مانند بازوها، باسن، پهلو و ران پا موجب عدم رضایت افراد از اندام خود می شوند که برای رها شدن از این چربی های موضعی روش های مختلفی ارائه شده است یکی از این روش ها لیپوماتیک است که تا حدودی اضافه وزن را کاهش می دهد و ظاهر زیبایی را در اندام های بیمار ایجاد می نماید.

ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک
ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک

در ناحیه مورد نظر برای انجام لیپوماتیک سوراخی به اندازه 2 الی 5 میلی متر ایجاد می شود و لوله کانولای دستگاه لیپوماتیک از طریق سوراخ های ایجاد شده وارد بافت چربی می شود و سلول های چربی را با استفاده از امواج مادون صوت تخریب می کند. در این روش سوختگی و نکروزپوست مشاهده نمی شود.

عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی

ممکن است در برخی از مناطق بدن مانند بازو‌ها، ران‌ها، شکم و پهلو‌ها، چربی اضافه وجود داشته باشد که در این صورت عمل لیپوماتیک برای شما بسیار مناسب خواهد بود. در این مناطق برای انجام عمل لیپوماتیک به اندازه ۲ تا ۵ میلی‌متر منفذ ایجاد می‌شود و لوله کانولا دستگاه لیپوماتیک از طریق این سوراخ‌ها وارد بافت چربی می‌شود. بافت چربی با استفاده از امواج فراصوتی و ارتعاش لوله، به ذرات ریز خرد خواهد شد. در این روش، سوختگی و نکروز مشاهده نمی‌شود و هیچ درد و خونریزی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

مطالب مرتبط